شریعتی نماینده شرق مازندران در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

با راه اندازی اولین کتابخانه سیار در شرق استان تمام قد پای کار ترویج کتابخوانی هستیم

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی طی دیدار با مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از حمایت ویژه برای تکمیل پروژه های کتابخانه ای شرق استان خبر داد
به گزارش هرازنیوز ، غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور راه اندازی اولین کتابخانه سیار در شرق استان دیدار و گفتگو کرد.

شریعتی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در شرق استان که به نسبت از شهرهای کم برخوردار می باشد افزود؛ هر چه ما برای این امر مهم هزینه کنیم نتایج قابل توجه آن برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خیرین پای کار در پروژه های کتابخانه ای شرق استان افزود؛ باید ما هم در کنار خیرین برای جذب اعتبار و تخصیص درست آن تلاش کنیم تا هرچه سریع تر با اتمام پروژه ها نگاه مردم را به دولت و مسئولین تغییر دهیم.

وی خاطر نشان کرد؛ تغییر قانون نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس یازدهم و دوازدهم از اقدامات موثر نمایندگان می باشد و ما امیدواریم با حمایت تمام قد از این طرح، نقش بسزایی در تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

مهدیان‌پور طی این دیدار، با اشاره به نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در جامعه بیان داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به دلیل فعّالیت ها و خدماتی که ایفا می‌کنند، به‌منزله‌ی پایگاه‌های قوی فرهنگی و اجتماعی هستند و خدمات مؤثری جهت افزایش آگاهی و سطح فرهنگ به عموم افراد استان ارائه می‌دهند؛ لذا توسعه و تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ ای، دغدغه‌ی مهم استانی ما است که برای پیشبرد امور آنها نیاز به حمایت و توجّه مدیران داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه 55کتابخانه سیار در کشور وجود دارد، گفت: استان مازندران فاقد کتابخانه سیار است و امیدواریم با همکاری نهادها و جذب خیرین راه‌اندازی کتابخانه سیار در استان محقق شود.

سکینه خاتون مهدیان‌پور تنها راه کار برای روستاهای کم جمعیت را راه اندازی کتابخانه سیار دانست و گفت: در روستاهای دور دست استان یا مناطقی که کمتر از ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند ظرفیتی است برای تحقق عدالت مطالعاتی، می‌توان از ظرفیت کتابخانه‌های سیار استفاده کرد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست در صورتی که وسیله نقلیه‌ای دارند که بدون استفاده است، در اختیار این نهاد قرار دهند تا با تغییر کاربری، بتوان از آن به عنوان کتابخانه سیار استفاده کرد.

مهدیان‌پور با اشاره به طولانی شدن پروژه گرجی محله بهشهر که از سال 92 که در زمینی به مساحت380 متر بنا شده اذعان داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 65درصد می باشد که امیدواریم با اعتباری که برای این پروژه گذاشته شده و همت خیرین تا هفته دولت امسال شاهد افتتاح آن باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهاد‌ها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنون نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

محمد لطفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *