دومین کتابواره ویژه شهدای خان‌طومان در ساری برگزار شد

در راستای گرامیداشت شهدای خان‌طومان، دومین کتاب‌واره شهدای استان مازندران با محوریت بازخوانی کتاب های شهدای خان طومان باحضور خانواده‌های شهدا و رزمندگان جبهه خان طومان در ساری برگزار شد

به‌گزارش هرازنیوز، دومین کتابواره ویژه‌ی شهدای خان‌طومان استان و محفل بازخوانی کتاب‌های این شهدا باحضور سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ سرهنگ مجیدرضا شعبانی، مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه کربلا استان، نویسندگان، خانواده و همرزمان شهدا؛ کتابداران و رؤسای ادارات شهرستان‌ها، در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ده هزار و چهارصد شهید استان اذعان داشت: معرفی و شناساندن شهدای خان طومان به نسل‌های نوجوان و جوان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای خان طومان از اهداف برگزاری این مراسم است و باید این مهم در طول سال تداوم داشته باشد.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه شهدا با رشادت و سبک زندگی نشان دادند شمع راه بشریت هستند، اظهار کرد: این مسائل را با کتاب می‌توانیم به نسل جدید منتقل کنیم چون نسل جدید دفاع مقدس را درک نکرده و از طریق کتاب و دیگر آثار فرهنگی و هنری با آن آشنا شده است.

وی در ادامه افزود: پرداختن به زندگی شهدا و نگارش کتاب، به دلیل نیازی است که خودمان احساس می‌کنیم، شهدا اگرچه در بین ما نیستند اما مسیر هدایت را برای ما روشن کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن دومین کنگره ده هزار شهید استان در سال جاری افزود: ما مرهون خون شهدا هستیم و امیدوارم با انتخاب‌های درستی که در برهه‌های مختلف انجام می‌دهیم پشتیبان انقلاب باشیم.

مسئول سازمان بسیج ادارات کل و کارمندان سپاه کربلای استان مازندران، گفت: فرهنگ بسیج یک فرهنگ عام و متعلق به همه اقشار جامعه است و امیدواریم همه ما بتوانیم همانند این شهدا مصداق بسیجی مد نظر رهبر کبیر انقلاب باشیم.

سرهنگ مجیدرضا شعبانی در ادامه افزود: بصیرت افزایی و دانش افزایی از خصوصیات اصلی بسیجی است و کتابخانه های عمومی نقشی مهم در ارتقای بصیرت و دانش اجتماعی در جامعه ایفا می کنند.

شعبانی بیان داشت: دومین کتابواره استان که با محوریت شهدای خان طومان اجرا شده، اثری ماندگار است برای آیندگان که به طور ویژه باید در طول سال به آن توجه داشت.

در پایان از نویسندگان حوزه ایثار و مقاومت و خانواده های معظم شهدای خان‌طومان حاظر در مراسم تجلیل شد.

محمد لطفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *