قاضي سراج خطاب به مه آفريد که مي‌گفت بعضي افراد در اين پرونده خط قرمز هستند، گفت: خط قرمزي در اين پرونده نداريم.

هراز نیوز، باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دادگاه گزارش مي‌دهد:

13:30قاضي سراج خطاب به متهم که مي‌گفت بعضي افراد در اين پرونده خط قرمز هستند، گفت: خط قرمزي در اين پرونده نداريم

13:28 آقاي (الف) يکي از نمايندگان سازمان بازرسي در بانک مرکزي از طريق (ح.س) از من10ميليارد پول خواستند تامجوز بانک آريا را بدهند.

13:07 اميرخسروي ادامه داد: بايد مسئولاني که به من گفتند کار توليدي انجام دهم دردادگاه حاضر شوند.وي افزود: در جلسه بعد خواهم گفت چه کسي خاوري را فراري داد.
وي افزود: معاون بانک و بيمه يکي از وزرا در قبال سهام‌دار شدن بانک آريا، 300ميليارد تومان اعتبار براي من از يکي از وزراي سابق گرفت.
متهم رديف اول همچنين عنوان کرد: گروه ملي را به سفارش دولتي‌ها براي کمک به اصل 44 خريدم که در جلسه بعد اساميشان را فاش مي کنم.

13:00مه‌آفريد: از سال 80 کارخانه ام.دي.اف را را تاسيس کرديم اما تا کنون با وجود نصب ماشين آلات آن چرا هنوز شروع به کار نکرده است؟ چون مديراني که در پشت پرده از تاجران حمايت مي‌کنند جلوي کار ما را گرفتند.
وي افزود: بانک آريا براي بحث تحريم‌ها ايجاد شد و مسئولين از اين موضوع اطلاع داشتند.

12:45متهم رديف اول پرونده افزود: اگر پول نمي‌داديم سهميه ما را کم مي‌کردند و توليد دچار مشکل مي‌شد؛ معاونان يکي از وزيران سابق دولت ناسالم بودند و درخواست رشوه مي‌کردند.

12:39خسروي ادامه داد: 2هزار و 400ميليون تومان فروش را ثبت کرده‌ايم؛ من پاسخگوي مجموعه خودم هستم.قاضي در پاسخ وي گفت: تنزيل ها به حساب شما واريز مي‌شد پس بايد پاسخگو باشيد.
مه‌افريد نيز در جواب قاضي گفت: مسئوليت تمام افراد را مي پذيرم.

12:35مه آفريد در ادامه دفاعياتش عنوان کرد: من به عنوان مدير عامل شرکت مي گويم تمام ال.سي‌ها واقعي بوده و فروشندگان اجناس از روي ترس گفته اند ما جنس نفروخته‌ايم.

12:30 مه‌آفريد گفت:‌من در تنزيل ها هيچ نقشي نداشته ام؛ بانک ها که سود خود را پيش پيش گرفته اند قصد دارند تماني تقصيرات را به گردن من بيندازند.وي ادامه داد پشت پرده بانک صادرات را مي‌گويم.
در ادامه فراهاني نماينده دادستان خطاب به افريد گفت: مستند صحبت کنيد.

12:26متهم(ع.ر) نيز در جايگاه قرار گرفت تا  درباره ادعاي (س.ک) مبني بر اينکه هماهنگي ال.سي ها را انجام مي داده است توضيح دهد.
سه متهم در دادگاه مقابل هم قرار گرفته اند.

12:22قاضي سراج خطاب به مه‌آفريد: مي‌دانم که تحت فشار بوديد و به شما گفته مي‌شده اعتراف نکن يا انکار کن؛‌ ولي صداقت بهترين راه است.وظيفه من احقاق حق و ابطال باطل است واقعيت را بگو.

12:20 متهم (ر.ک) در جايگاه حاضر شد تا در مورد ادعاي مه‌آفريد که مي‌گفت درباره ال.سي ها اطلاعي نداشته است توضيح دهد.

12:17متهم رديف اول هم‌اکنون در حال توضيح درباره رشوه 24ميلياردي به متهم(ر.ک) است.

12:15مه‌آفريد از قاضي درخواست کرد مورد به مورد رشوه ها را اعلام کند تا توضيح دهد.

12:10وکيل مه‌آفريد: با هر کس که آمادگي دارد حاضرم درباره اين پرونده مناظره کنم.قاضي نيز در پاسخ به وي گفت: به جاي مناظره از موکل خود دفاع کنيد.

12:02مه‌آفريد امير خسروي متهم رديف اول پرونده در جايگاه دفاع از خود قرار گرفت.

12:00متهم (الف.گ) با بيا اينکه پروژه هتل لاله مثل پروژه مک فارلين بود، گفت: با (الف.م) در اتاق‌هاي هتل لاله درباره مهمترين پروژه ملي تصميم مي گرفتيم.مسلمه در اين هتل اقدامات مخفيانه ديگري نيز صورت گرفته است.

11:45متهم(الف.گ) در جايگاه قرار گرفت و تمام قد از مه‌آفريد دفاع کرد. وي گفت: به مديران دولتي مي گويم راحت دروغ نگويند و رشوه نگيرند؛‌زماني مه‌آفريد سوگلي همه بود.

11:35مه‌آفريد در ميان اظهارات رياحي خطاب به قاضي گفت: من نمي توانم رياحي را ببينم؛ قاضي در پاسخ به وي گفت: شما ديروز وکيلتان را ديده ايد و هر وقت خواستيد مي‌توانيد وکيلتان را ببينيد.

 

11:30 رياحي وکيل مه‌آفريد در ميان اظهارات متهم(خ.الف) با کسب اجازه از قاضي سراج در جايگاه حاضر شد تا توضيحاتي ارائه کند.

 

 

11:15متهم(خ.الف) با دستور قاضي در جايگاه دفاع قرار گرفت. وي که معاون سابق يکي از وزراست گفت: من جلوي فروش فولاد خوزستان را گرفتم تا انحصار در بازار فولاد پيش نيايد.

 

 

 

11:07متهم(ع.ر) از قاضي درخواست ملاقات خصوصي داشت که قاضي نپذيرفت و گفت: مطالبتان را کتبا ارائه کنيد.

 

 

10:55 متهم(ع.ر)خواهر زاده (الف.م) يکي از مسئولان اجرايي کشور که در دوازدهمين جلسه دادگاه به عنوان مطلع حاضر شده است به اعمال نفوذ (الف.م) در برخي انتصابات جنجالي اشاره کرد و گفت: من به عملکرد(الف.م) انتقاد دارم و به همين دليل سه سال است که با وي قطع رابطه کرده ام.(الف.م) بايد در داگاه حاضر و پاسخگوي ملت باشد.

وي با بيان اينکه من عضو اتحاديه بازرگاني اروپا و انجمن اتريش ايران بودم، گفت: درزمينه فعاليت هاي فرهنگي با(الف.م) همکاري داشتم و به علت نزديکي به وي کارها را با من انجام مي داد.

متهم(ع.ر)ضمن اشاره به اينکه من هيچ منبع حقوقي از اين سازمان نداشتم، گفت: انتصابات برخي مشاورين در رده تحصيلي ديپلم و کمتر از ديپلم فضا را براي کار تنگ مي‌کرد.

متهم در ادامه گفت: من حيا مي‌کنم که برخي از تخلفات مديرکل حوزه رياست(الف.م) را بگويم.

وي با اشاره به انتصاب (ش.م) گفت: وي وقتي معاون گردشگري بود تخلفات زيادي داشت؛ از جمله مخدوش کردن نامه هاي مردم و بدهکار کردن آنان و همچنين تخلف در حوزه اعطاي تسهيلات در حوزه گردشگري.

متهم(ع.ر) ادامه داد: وقتي نسبت به اتصاب (ش.م) واکنش نشان دادم، (الف.م) گفت: دلت را بزرگ کن.

وي عنوان کرد: حمايت (الف.م) از(ش.م) به جايي رسيد که وي در انتصابات مهم کشور اعمال نفوذ مي‌کرد.

 

(ع.ر) همچنين گفت: يکسري مطالب مهم دارم که بعدا خواهم گفت.

 

گفتني است؛ ‌متهم(ع.ر) پيش ازاين دفاعيات خود را به طور کامل مطرح و به اتهاماتش رسيدگي شد اما با تغيير وکيل وي، دادگاه فرصت ديگري براي مطالعه پرونده به وکيل جديد آمده است.

10:29 متهم(ط.ن) در آخرين دفاعيات خود گفت: طمع سود کردم؛‌سود زياد مه‌افريد مرا فريب داد.

10:15 نجفي نماينده داستان در پاسخ به دفاعيات وکيل(ط.ن) گفت: متهم از اعمالي که انجام مي‌داده آگاه بوده و اگر فرض را بر طلبکار بودن وي از مه‌آفريد بگذاريم، اين طلب 60 الي 70ميليارد تومان است؛‌چرا شما 200ميليارد تومان را ادعا مي‌کنيد؟
وي ادامه داد: در هيچ جا از مدارک فولاد ايران راجع به مبلغ 8ميليارد تومان مطلبي ثبت نشده است؛‌ چرا اين وجه به حساب شرکت واريز نشد؟!
نجفي عنوان کرد: چرا متهم(ط.ن) مه‌آفريد را قسم داده که مطالبي را عنوان نکند؟ مگر مشارکت کتمان کردن دارد.
نماينده دادستان افزود: متهم در ابتداي تحقيقات منکر دريافت کل مبلغ دريافتي شد، اما پس از مواجه رو در رو با مه‌افريد اقرار کرده است.
وي اتهام(ط.ن) را افساد في‌الارض دانست اما تشخيص آن را به عهده قاضي گذاشت.

10:07 وکيل متهم(ط.ن) در دفاع از موکلش گفت: مبلغي که به موکلم پرداخت شده در قبال زحمات و بدهي وي از مه‌آفريد بوده است.

9:57دفاعيات متهم(ط.ن) به پايان رسيد؛ هم‌اکنون وکيل وي درحال دفاع از موکل است.

9:55 متهم(ط.ن) خطاب به مه‌افريد: وي ادعاي کارآفريني مي‌کند اما با ضد انقلاب ارتباط داشت.(ط.ن) افزود: رييس ايميدرو در اختيار مه‌آفريد بود؛ يعني تمام فولاد کشور در اختيار وي بود.
وي ادامه داد: اسکله خصوصي در اختيار مه آفريد بود تا بارش در بندر ترخيص شود و  لاين وارد کننده شمش در اختيار وي قرار گيرد.مه‌آفريدخسروي در بحث دامپينگ به تنهايي نمي‌توانست کار را پيش ببرد،‌ بلکه حمايت مي‌شد.مه‌آفريد بايد عذرخواهي کند.

اظهارات(ط.ن)با واکنش‌هاي رياحي وکيل مه‌افريد اميرخسروي روبه‌رو شد که گفت:‌شما از خودتان دفاع کنيد به مه‌آفريد کاري نداشته باشيد.اين اظهارات رياحي موجب داد و بيداد متهم شد و چند لحظه نظم جلسه را بهم زد.

9:40متهم (ط.ن) در ادامه دفاعياتش گفت: تمام حقايق را مي‌گويم تا وجدانم راحت شود؛‌ گروه ملي پوششي براي اعمال مه‌افريد بود؛ در اين پرونده ال.سي آفريني مي کردند نه کارافريني.
وي ادامه داد: مه‌افريد 200 نفر را درگير اين پرونده کرده است؛ وي بايد افرادي که پشت اين پرونده هستند افشا کند.

9:32 متهم (ط.ن) ادامه داد: همه پول‌هايي که به صورت نامشروع تحصيل شده به صورت وثيقه بوده و به دادسرا باز گردانده شده است.

9:25 متهم(ط.ن) مديرعامل خدمات فولاد ايران در جايگاه دفاع قرار گرفت.وي اتهامات قرائت شده را نپذيرفت و گفت: مبلغ 80ميليارد ريال را قبول ندارم چرا که 72ميليارد ريال بوده‌است.

9:20 کيفرخواست متهم (ط.ن) توسط رضا نجفي درحال قرائت است.
وي متهم است به: تحصيل مال نامشروع به مبلغ 80ميليارد ريال و پولشويي عوايد حاصل از جرم به مبلغ 80ميليارد ريال و تطهير عوايد آن در کارهاي خير به منظور کتمان منشاء تحصيل مال.
نماينده دادستان پس از قرائت کيفر خواست مجازات قانوني براي متهم(ط.ن) را از دادگاه خواستار شد.

9:10 در آغاز جلسه دادگاه قاضي سراج گفت: در يکي دو جلسه آينده دادگاه، ختم دادرسي 32 متهم را اعلام مي‌کنيم.

قاض ادامه داد:‌ در جلسه گذشته دو متهم با نام‌هاي (س.خ) و (ع.ر) به علت ظيق وقت موفق به ارائه کامل دفاعيتشان نشدند که در اين جلسه دفاعيات خود را کامل مي‌کنند.

 

9:05 دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي با حضور متهمين، هيئت قضايي، اصحاب رسانه و خانواده متهمين آغاز شد.
8:55 اسامي متهمين (که تعدادي از آنها امروز به عنوان مطلع دردادگاه حاضر شده اند) و وکلاي آنها به شرح زير است:
1. (ط ن)  وکلا: نظام رنجبر، مسعود مرادي؛
2. (س خ) وکيل: رياحي؛
3. (م خ) وکيل: رياحي؛
4. (ع ر) وکيل: غلامحسين صادقي قهاره؛
5. (الف ط)؛
6. (خ الف)؛
7. (ک ن)وکيل: قمشاد؛
8. (س ک)؛
9. (الف ش)؛
10. (ي م)؛
11. (ر ب)؛
12. (الف گ)؛
13. (س ر)؛
14. (ع ر)؛
15. (م ح) وکيل: عفت ابراهيم پور.

گفتني ‌است؛‌ امروز به اتهامات مه‌آفريد اميرخسروي(متهم رديف اول پرونده)، متهم(ع.ر)، متهم(س.خ) و متهم(ع.ر) رسيدگي مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *