استیضاح وزیر، استیلای حقوق مردم

خداوند را شاکریم که مردم، راه طی کردن مسیر اصلاح کشور را در انتخابات دیدند و امیدواریم با اصلاح شیوه های انتخاباتی، در رسیدن به فرد شایسته راه درست را یابند تا شاهد موثرترین حضور مردمی باشیم و باید از مردم قدرشناس بخاطر این حماسه که دشمنان را مایوس نمودند تشکر و قدردانی نمود.

تشکل مردمی دیده بان آمارد به پیروز انتخاب مردم، با حداکثر رای دهندگان دغدغه مند و وظیفه شناس،آقای رضا حاجی پور تبریک عرض می نماید و برای موفقیت ایشان در خدمت رسانی به مردم و کشور عزیز، دعا می نماید و آمادگی خودرا جهت کمک به نماینده مردم شهرستان آمل برای رفع بحران های شهر، اعلام می دارد.

اما چندنکته را از گروهی که با هدف مطالبه گری، ارتقاء آگاهی عمومی، افزایش مشارکت مردم، یاری گری مدیران، پیاده سازی نظام پاسخگویی و پیاده سازی نظام شایسته سالاری، سال ۱۴۰۰ در آمل ایجاد گردید را با جناب آقای حاجی پور و مردم شریف مرور خواهیم کرد:

1⃣ مطالبه گری تنها راه پیاده سازی نظارت بر عملکرد سازمان ها و مدیران، اعم از مردمی و مجلس است که به حق، جنابعالی با این شعار به میدان انتخابات ورود داشتید، که انتظار می رود مجدانه برای رفع بحران های شهر و استان مازندران، در این وادی قدم موثر بردارید.

2⃣ اسیضاح موثر وزیر جهاد کشاورزی بخاطر بی مبالاتی به اقتصاد اول مازندران ” برنج ” و عدم نظارت و کنترل مصرف بی رویه سم و کود و همچنین تغییرکاربری زمین های کشاورزی که تبعات سنگینی اقتصادی و اجتماعی بر مازندران و آمل وارد نموده است.

3⃣ استیضاح وزیر صمت بخاطر رهاسازی صنعت معدن بدست عده ای سودجو که طبیعتی که به همه ی مردم تعلق دارد را با معدنکاری غیرمسئولانه به ویرانه های غیر قابل بازگشت تبدیل کرده است.

4⃣ استیضاح وزیر کشور بخاطر بی مبالاتی ۴۰ ساله برای لاینحل ماندن مسئله پسماند آمل و سایر شهرهای مازندران که تنها با رویکرد بهره گیری ازظرفیت های داخلی شهر آمل قابل مرتفع شدن است.

5⃣ استیضاح وزیر بهداشت، درمان و پزشکی بخاطر سرطان،که بیشترین عوامل آن به تغییر رویه و رجوع مردم به مواد غذایی مسموم، داروهای مشکوک، آلودگی آب، خاک و محصولات کشاورزی است و نقش نظارتی بسیار ضعیف وزیر بهداشت نشان از اهمیت ندادن به جان انسان هاست.

6⃣ بازخواست و زیرسئوال بردن رئیس سازمان محیط زیست بخاطر ضعف در مقابل برخورد با عوامل فساد و هنجارشکنان سازمانی و صنایع در محیط زیست که موجب نابودی حیات زمین و مخاطرات جدی در آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه ای و تشدید ناپایداری های جوی و تغییرات اقلیمی و همچنین آلودگی آب، دریا و خاک با مصرف بی رویه کود، سموم و سایر آلاینده ها شده اند.

چشم پوشی از تخلفات و آلودگی های صنایع در شهر آمل خصوصا از سوی صنایع بزرگی لبنی و شهرک های صنعتی جای تامل دارد که از نقش بی رمق دستکاه قضائی برای عدم بازدارندگی احکام قضائی، نباید غافل شد.

7⃣ بازخواست و زیرسئوال بردن رئیس منابع طبیعی و جنگلداری که با بی مبالاتی با قاچاق چوب توسط مردمی که نمی دانند چگونه به آینده فرزندان خود ظلم می کنند و متاسفانه عوامل سازمان ذی ربط که به کشور خیانت می کنند.

جنگل بعنوان شش زمین در آمل دچار آسیب های جدی شده است و کسی پاسخگوی آن نیست و مزایده بخشی از چوبهای قاچاقچیان به یک تجارت در سازمان ذی ربط تبدیل شده است.

💠 جناب آقای حاجی پور عزیز!
این ها مشکلات و بحران های اساسی شهر من آمل است که امیدواریم در یک گزارش جامع از عملکرد خود در دوره ی چهارساله گذشته، مردم را از تلاش موثر خود در رفع موانع مطلع نموده و علاوه بر این برای روزهای آتی یک برنامه جدی و اجرایی با زمانبندی، برای مطالبات مهم مردم در راستای نقش مهم نظارتی خود، ارائه نمائید و در این مسیر روی مردم و تشکل های مردمی برای احقاق حق، حساب ویژه باز نمائید.

✳️ شما منتخب حداکثری مردم آمل هستید و ما خودرا موظف به همکاری و همراهی برای اعتلای اهداف بلند کشور و مردم عزیز آمل خواهیم نمود و این ارتباط دوطرفه و با اراده جنابعالی به منصه ظهور خواهد رسید.
لذا دعوت می گردد با حضور در گروه شورای مرکزی دیده بان آمارد با مدیران این تشکل در حل مسائل همراه شده و با عضویت مدیر روابط عمومی دفترتان در گروه پویش مردمی آمل با ۴۰۰ عضو دغدغه مند و نخبه شهر، با مردم ارتباط مستقیم ایجاد نمائید.

🔰 درپایان خاطرنشان می گردد درسایه مشارکت و همدلی مردم، مدیران شهری می توانند بر مشکلات جامعه فائق آمده و از بحران ها براحتی عبور نمایند.

🔻یادآورمی گردد علاقمندیم طرح استیضاح از وزرا در راستای وظایف نماینده مجلس عملی شود و چنانچه در زمان موردانتظار به نتیجه مطلوب نرسد ازطریق طرح دعوی در سیستم قضایی توسط مردم پیگیری خواهدشد.
والعاقبه للمتقین

همه باهم برای هم
🔹تشکل مردمی دیده بان آمارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *