بورس کمک حال صنعت مازندران

 

هراز نیوز به نقل از  هراز امروز :  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، سهیم کردن مردم در سرمایه گذاری‌های واقعی و مشارکت مردم در طرح‌های عمرانی استان‌ها را از اهداف اصلی و رویکرد مهم این سازمان در مردمی سازی اقتصاد کشور اعلام کرد.

مجید عشقی در بازدید از کارخانه تولیدی و صنعتی فولادین ذوب (فذا) آمل، گفت: در بازار سرمایه، هدف مهم مردمی‌سازی اقتصاد است تا با سهیم کردن مردم در سرمایه‌گذاری‌های واقعی و سرمایه‌گذاری‌هایی که جلوی چشم آنها است شاهد دستاوردهای بزرگی باشیم.

وی افزود: با مردمی‌ سازی اقتصاد همه اقشار مردم می‌توانند سرمایه‌گذاری‌ها را به راحتی ببینند و باور پذیرتر خواهد بود و از سوی دیگرشفافیت اطلاعاتی و استفاده از ابزارهای تأمین مالی برای توسعه می‌تواند از دیگر دستاوردها باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با بیان اینکه در سفر به مازندران، به دنبال ایجاد شرایط  گفت‌وگوی جدید بین فعالان اقتصادی و بازار سرمایه بودیم، تصریح کرد: وقتی نام بورس به میان می‌آید همه یاد خرید، فروش و معاملات می‌افتند که خرید، فروش و معاملات به عنوان بخشی از بورس و بازار ثانویه مطرح است.

عشقی با اعلام اینکه روزانه از ۲۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار نفر در بورس معاملات انجام می‌دهند و این همه فعالیت‌های بازار بورس نیست و بخشی از بازار در کشور مربوط به بازار ثانویه است، ادامه داد: بخش اصلی و مولد این است سرمایه‌هایی که در بازار سرمایه وارد می‌شود به سمت تولید پیش رود و بازار اولیه را شکل دهد که با تولید خدمات تزریق شده و باعث توسعه می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع دو بازار اولیه و ثانویه باعث تشکیل بازار سرمایه می‌شود و هدف ما این است که مشارکت آحاد مردم را در طرح‌ها و پروژه‌هایی که در استان‌ها بوده و به آن دسترسی کمتر دارند جلب شود.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ به واسطه سهامداران دسترسی به تهران دارند و شرکت‌های کوچک و متوسط که زیر ۵ هزار میلیارد تومان فروش دارند دسترسی زیادی در استان‌ها ندارند و آشنا به فرآیند نیستند، و برگزاری جلسات منظم می‌تواند آغاز گفت‌وگوها باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران همچنین به ظرفیت‌های چشمگیر مازندران در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره و ابرازامیدواری کرد، این سازمان باید بتواند در زمینه فعالیت واحدهای تولیدی مازندران در بورس کمک حال باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *