هرازنیوز: رئيس نظام پزشكي آمل گفت: ارتعاشات تلفن همراه براي نوزادان ضرر دارد

منوچهر مجد ظهر امروز در شوراي سلامت شهرستان آمل با اشاره به اينكه اثرات تلفن همراه امروز براي زنان ثابت شده، اظهار داشت: نوزادان از چهار ماهگي مانند يك انسان كامل احساس شنوايي دارند و هر صدايي را مي‌شوند و درك مي‌كنند.
وي با بيان اينكه با توجه به وابسته شدن انسان امروز به اين وسيله ارتباطي ميزان توليد امواج و ارتعاشات آن در حال افزايش است، تصريح كرد: زنگ‌هاي وقت و بي‌وقت و ارتعاشات تلفن همراه سيستم عصبي نوزادان را دچار اختلال مي‌كند.
رئيس نظام پزشكي آمل با اشاره به اينكه نوزادان داراي سيستم خوابي هستند كه نبايد بر هم بخورد، بيان داشت: ارتعاشات موبايل موجب مي‌شود كودكي كه به دنيا مي‌آيد عصبي، كج‌خلق و دچار مشكلات رفتاري باشند.
اين مسئول گفت: به همين دليل به زنان باردار توصيه مي‌شود از حضور در مناطق پرسر و صدا پرهيز كنند و دستگاه تلفن همراه دو متر با آنها فاصله داشته باشد.
رئيس نظام پزشكي آمل با اشاره به شيوع سرطان نيز بيان داشت: سازمان بهداشت جهاني مصرف انواع سوسيس و كالباس را به دليل داشتن تركيبات مضر و سرطان‌زا مانند نوشابه‌هاي گازدار ممنوع كرده است.
وي با تاكيد براينكه از خانواده‌ها ميخواهيم به كودكان در حال رشد چنين مواد غذايي ندهند، افزود: اين مواد همچنين به دليل دارا بودن چربي عوارضي را براي كودكان ايجاد مي‌كند.
رئيس نظام پزشكي آمل با اشاره به اينكه در پخت نان بايد درصد سبوس آرد مدنظر باشد، اذعان داشت: نان سفيد براي سلامت انسان مضر شناخته شده و آردهاي استفاده شده در نان بايد داراي 15درصد سبوس باشد. همچنين نان سنگگ و تافتون بهترين نان‌ها به دليل داشتن سبوس كافي هستند.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *