نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس:

آزادسازی خرمشهر سبب شد تا دشمنان موضع دفاعی بگیرند

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی خرمشهر سبب شد تا دشمنان از موضع تهاجم به موضع دفاعی پناه ببرند.

احمدعلی مقیمی امروز به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت: در ساعت 14 بعدازظهر سوم خرداد ماه، خونین شهر پس از 578 روز اسارت بار دیگر با حماسه دلیرمردان بی‌ادعا به آغوش میهن اسلامی بازگشت و پرچم پرافتخار الله اکبر بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد و خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت در همه جا پیچید.

وی افزود: امام راحل پیام الهی‌شان را صادر کردند که حاکی از روحیه حاکم بر جبهه‌ها و پیروزی در سایه معنویت را گوشزد کردند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس اذعان داشت: فتح خرمشهر نقطه تزلزل دشمن شد، هر چند صدام و حامیانش تلاش کردند جلوگیری از پیروزی قطعی رزمندگان اسلام کنند نه تنها این کار اتفاق نیفتاد بلکه با 12 هزار اسیر مجبور به عقب‌نشینی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: خرمشهر نماد مقاومت، ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی بود. وی ادامه داد: مقاومت 43 روزه مردم خرمشهر و سپاه پرصلابت آن به فرماندهی آن شیرمرد خداجوی، شهید جهان آرا و یاران با وفایش فصل مهمی را در دفاع مقدس گشودند. ایستادگی، ایثار و شهادت و قدرت ایمان را به تصویر کشیدند.

نماینده مردم شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با فتح خرمشهر جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خودباوری در نیروهای خودی تقویت شد و از طرف دیگر این پیروزی باعث شد آمریکا و حامیان  صدام حواسشان را جمع کنند و از موضع تهاجم به موضع دفاعی پناه ببرند.

وی افزود: در این عملیات رزمندگان اسلام دریافتند عمده‌ترین عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس وحدت فرماندهی بود.

عضو خانه ملت گفت: همدلی و صفا و صمیمیت نیروهای ارتش، بسیج و سپاه سبب شد نصرت خداوند جاری شود و پیروزی به‌سرعت حاصل شود.

مقیمی بیان داشت: تحول روحی و توجه به معنویت در مردم و رزمندگان اسلام در داخل کشور به‌سرعت رو به گسترش بود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس تصریح کرد: آنچه مسلم است ایمان، خودباوری، ایثار، مقاومت، اعتماد به خداوند بزرگ، همدلی، پرهیز از اختلاف، وحدت توانست معجزه بزرگ را خلق کند و خونین شهر را دوباره خرمشهر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *