مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز براي ديدار با مقامات كشورمان وارد تهران خواهد شد.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاييد اين خبر گفت: سفر يوكيا آمانو به تهران يك روزه خواهد بود.
به گفته سلطانيه دستور كار سفر آمانو، ديدار با مقامات ايران و رايزني درباره موضوعات دوجانبه و گسترش همكاري ها خواهد بود.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان نيز درباره سفر غيرمنتظره يوكيا آمانو به تهران گفت: ايران پيش از اين از يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي براي سفر به ايران دعوت به عمل آورده بود، اما وي خواستار سفر به تهران و گفت وگو با مقامات كشورمان پيش از مذاكرات بغداد شده است.
وي گفت: اين سفر روز يك شنبه، 31 ارديبهشت، انجام و يك روزه خواهد بود.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اين كه حضور مديركل آژانس به ايران را به فال نيك مي گيرم، درباره به نتيجه رسيدن مذاكرات ايران و آژانس بر سر تدوين مداليته حل و فصل مسائل باقي مانده گفت: در سفر مديركل آژانس بحث مداليته و چارچوب كاري جديد براي رفع ابهامات و سؤالات آژانس مورد توجه است و ما اميدواريم توافق بر سر تدوين مداليته جديد ميان دو طرف صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه سفر هيئت آژانس به ايران براي بازرسي نيست، گفت: سفر هيئت آژانس به سرپرستي آمانو براي ديدار و گفت وگو با مقامات كشورمان انجام مي شود.
صالحي همچنين از ديدار آمانو با وي و سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و نيز فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *