به گزارش فارس به نقل از روزنامه “واشنگتن پست”، در پی شکست مذاکرات میان احزاب سیاسی یونان برای تشکیل دولت ائتلافی، “کارلوس پاپولیاس” رئیس‌جمهور یونان پارلمان این کشور را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در روز 17 ژوئن شد.

بر اساس این گزارش،”کارلوس پاپولیاس” رئیس‌جمهور یونان، پارلمان منتخب 6 مه را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در 17 ژوئن شد.

حزب محافظه‌کار “دموکراسی نو” در انتخابات 6 مه با کسب 18.85 درصد از آراء و به دست آوردن 108 کرسی از مجموع 300 کرسی پارلمان یونان بیشترین رأی را از آن خود کرد و در مقام نخست قرار گرفت اما عدم توانایی احزاب یونان در کسب تعداد کرسی‌های لازم در پارلمان برای تشکیل یک دولت ائتلافی، باعث شد که مردم یونان بار دیگر در پای صندوقهای رأی حاضر شوند.

حزب “سیریزا” که مخالف شدید سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت است با 17 درصد رأی در مقام دوم و حزب سویالیست “پاسوک” نیز که در سه سال گذشته 44 درصد رأی از آن خود کرده بود، این بار 14 درصد از آراء را به خود اختصاص داد و در مقام سوم قرار گرفت.

یونان در حالی انتخابات این کشور را دوباره برگزار خواهد کرد که احتمال خروج این کشور از منطقه یورو بسیار افزایش یافته است.

از سوی دیگر با تشدید بحران اقتصادی، مردم یونان میلیون‌ها دلار از حساب‌های خود را از بانک‌های این کشور خارج کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *