بر اساس اطلاعات شرکت RJMetrics ، میانگین پست گذاشتن، کامنت گذاشتن و حتی به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس کمتر از یک است و این یعنی اکثر پست هایی که در این شبکه اجتماعی می گذاریم هیچ توجهی را به سمت خود جلب نمی کند.
RJMetrics میاگین گذاشتن پست در این شبکه اجتماعی را هر 12 روز یک بار اعلام کرده و گفته است که بیش از 30 درصد افرادی که عضو گوگل پلاس هستند پس از بار اول دیگر علاقه ای به گذاشتن پست ندارند. حتی بعد از 5 بار پست گذاشتن باز هم 15درصد احتمال وجود دارد که فرد دیگر پستی نگذارد.
این آمارها در واقع اثبات عبارت “شهر مردگان” است که سال گذشته منتقدان این شبکه اجتماعی برای نشان دادن کاهش فعالیتهای آن به گوگل پلاس لقب دادند.
بر اساس یافته های RJMetrics ، ماه به ماه میزان فعالیت متوسط کاربران گوگل پلاس کاهش پیدا میکند و این روندی است که برای کاربران جدید هم اتفاق میافتد و گوگل پلاس را روز به روز بیشتر ویران میکند.
چه کسی دوست دارد از یک شبکه اجتماعی خسته کننده استفاده کند؟ کاربران فیس بوک باز هم به آن سرمیزنند چون مطمئنن هستند دوستانشان کامنتها را میخوانند و نظر میدهند اما وقتی در پلاس این اتفاق نمیافتد چرا باید باز هم به آن برگردند؟
یکی از پژوهشگران Robert Moore نوشته است: به نظر میرسد گوگل پلاس برای اینکه بتواند به عنوان تهدیدی جدی جلوی فیس بوک قد علم کند راه درازی را در پیش داشته باشد.
احتمالا دلیل مرگ گوگل پلاس هم همین بی توجهی و بی تفاوتی کاربرانش است و در واقع گوگل پلاس در گردابی فرو غلتیده که به نظر می رسد رهایی از آن تقریبا غیر ممکن است.
ما وارد آن نمی شویم چون خسته کننده شده و دوستانمان هم چون پستی جدیدی نمی بینند تمایلی به استفاده از آن ندارند.
در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های گوگل این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود بتواند مشکل گوگل پلاس را حل کند.