هرازنیوز:

دیروز مردم آمل در اندوه یادمان بزرگ مردی نشسته اند که نفس های گرمش پناهگاه و مأمن دل های عاشق و مشتاق بود.

عالمی از تبار عشق، عاطفه و محبت و مزین به علم و عمل. گرچه عالم ربانی و حکیم صمدانی، خطیب پرشور وعظ و خطبه های سنگر جمعه آمل روی از ما نهان کرد و رخت بربست و به سرای جاوید شتافت اما گذر ایام و غم هجران، چهره پرفروغ،  خلق نیکو و نوای دلنشین او را از دل و جان ما نخواهد برد.

بیست و دومین سالیاد ارتحال امام جمعه محبوب حضرت حجة الاسلام یوسفیان دیروز در مسجد جامع آمل با شکوه و استقبال مردم قدر شناس برگزار شد. بعد از تلاوت قرآن و مداحی، حضرت حجة الاسلام ابراهیمیان امام جمعه سابق آمل در سال های نه چندان دور به فضایل، علم و تلاش های مرحوم یوسفیان اشاره ای داشتند و نیز دیدگاه علامه حسن زاده آملی را در وصف این عالم بزرگوار بیان داشتند.

این عالم عالی قدر در اردیبهشت 69 دار فانی را وداع گفت

علامه حسن زاده آملی در وصف امام جمعه مردمی آمل بعد از ارتحال ایشان فرمودند:

((یوسفیان عزیز من، کسی بود که رویت او انسان را به یاد خدا و منطق او بر علم آدم می افزود. محفل او آموزنده بود و تقوای او و رفتار او و صفای او، انسان را در عمل به آخرت ترغیب می کرد))

 

One thought on “یوسفیان عزیز من، کسی بود که رویت او انسان را به یاد خدا می انداخت”
  1. یاد یاران و تکریم اسلاف شایسته و حفظ حریم بزرگان علم وادب واندیشه به ویژه انانیکه روز گار ی عماد و ستون مردم و متصف به خدمت رسانی به ملت ایران بوده اند صفاتی است پسندیده که هماره در روحیه آملیها متجلی بوده امید آنکه این سیره حسنه استمرار داشته ویاد ان عارف مولوف خداوند جناب یو سفیان گرامی و روح اش در اعلی العلین جاودان باد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *