هراز :آمریکا پذیرفته که به تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق که در اردوگاه اشرف بوده‌اند، پناهندگی بدهد.
سایت بی بی سی (bbcpersian) روز پنجشنبه نوشت: «دانیل فرید، نماینده وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، در گزارشی که به کنگره آمریکا ارائه کرد، گفت: آمریکا پرونده های بعضی از اعضای سازمان مجاهدین خلق را یک به یک بررسی می‌کند و به آن‌ها که شرایط لازم را داشته باشند، پناهندگی می‌دهد.»

او اضافه کرد که این افراد کسانی خواهند بود که کمیساریای عالی پناهندگان، پرونده‌هایشان را به مقام‌های آمریکایی ارجاع خواهند کرد.
بی بی سی افزود: آقای فرید از کنگره آمریکا خواست تا شرایط قانونی را برای وارد شدن تعدادی از این افراد به آمریکا فراهم کند.
قانون آمریکا اجازه نمی‌دهد کسانی که در گروه های تروریستی عضویت دارند، وارد این کشور شوند. آمریکا، سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می‌داند.
بنا بر این گزارش: دانیل فرید همچنین به کنگره گفت که تعدادی از شرکای اروپایی ایالات متحده، شروع به بررسی پرونده های پناهندگی اعضای سازمان مجاهدین خلق کرده‌اند.
نماینده وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، همچنین این احتمال را مطرح کرده که شاید بخشی از این افراد بخواهند به ایران بازگردند.
اعضای سازمان مجاهدین خلق، در دوره ریاست جمهوری صدام حسین در عراق به این مکان رفتند و از آنجا عملیاتی را علیه ایران آغاز کردند که آن زمان در جنگ با عراق بود.
مهرنوش پور ضیایی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در واشنگتن می‌گوید، یکی از موضوعات مهمی که نمایندگان حاضر در این جلسه به دنبال آن بودند، وجود یا نبود تسلیحات در اردوگاه اشرف بود.
خبرنگار بی بی سی از برخی صاحب‌نظران نقل می‌کند که یکی از دلایل پیچیدگی پرونده سازمان مجاهدین خلق این است که ساختار شبه نظامی دارد و تا زمانی که ساختار این سازمان به ساختار غیرنظامی/سیاسی تبدیل نشود نگرانی درباره از سر گیری فعالیت‌های مسلحانه آن باقی می‌ماند./جام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *