رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت استاد فاطمی نیا :لحن شیرین این عالم محترم منبعی پرفیض برای جوانان بود

علما، فضلا و شخصیت های حوزوی و کشوری در پیام های جداگانه درگذشت استاد فاطمی نیا را تسلیت گفتند.

به گزارش هرازنیوز، متن پیام‌ها به شرح زیر است:

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت استاد فاطمی‌نیا: لحن شیرین این عالم محترم منبعی پرفیض برای جوانان بود

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالمِ واعظِ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله علیه را به خاندان گرامی و همه‌ی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم/ اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پرفیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تأسف و انده است/ از خداوند متعال مسألت می‌کنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

رئیسی: استاد فاطمی‌نیا با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت استاد فاطمی‌نیا آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

قالیباف: استاد فاطمی‌نیا در راه تعلیم فهم درست منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند

متن پیام دکتر محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم في الإسلام ثَلمة لا يسدّها شيء إلى يوم القيامة

خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت كردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور در پی درگذشت استاد فاطمی‌نیا

«محمد مخبر» در پیامی با ابراز تأثر از درگذشت استاد فاطمی‌نیا آورده است: بدون تردید خطبه‌ها، رهنمودها و سخنرانی‌های مذهبی این استاد گرانقدر که همیشه از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار بود و اقشار مختلف جامعه علاقه و اشتیاق وافری به سخنان دلنشین و تاثیرگذار این چهره برجسته دینی داشتند، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و نسل‌های آتی به یادگار باقی خواهد ماند.

معاون اول رئیس‌ جمهور در این پیام برای این عالم دینی برجسته علو درجات و برای علاقه‌مندان و بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد: فقدان این عالم وارسته ضایعه‌ای تلخ برای جامعه دینی و ایمانی است

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالله فاطمی نیا(طاب ثراه) موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

استاد فاطمی نیا در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره مندی از فیوضات معنوی و آموزه های عرفانی ، سال های متمادی در امر خطابه و منبر به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و  شاگردان و علاقه‌مندان از محضر پر فضیلتش استفاده می کردند.

بی تردید فقدان این عالم وارسته و عارف پارسا، ضایعه ای تلخ و خسرانی جبران ناپذیر برای جامعه دینی و ایمانی  است. اینجانب درگذشت استاد فاطمی نیا را  به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، شاگردان، دوستداران و بیت مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرحوم رحمت بی‌کران و علو درجات در اعلی علیین و  برای بازماندگان معزز بالاخص فرزندان گرامی و خانواده های وابسته صبر و اجر مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی درگذشت آیت الله فاطمی نیا

پیام تسلیت دکتر بهرام عین‌اللهی به این شرح است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

اذا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عالم ربانی و استاد برجسته اخلاق و معرفت، مرحوم حضرت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا رضوان الله تعالی علیه موجب تألم و تأثر فراوان شد. عمری بابرکت و سرشار از تهذیب و معنویت، توأم با مجاهدت در تربیت نفوس مستعده، خلاصه ای از زندگی این عالم وارسته است.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه و به عموم دوستداران و ارادتمندان آن فقیه گرانقدر تسلیت عرض می‌نمایم. همچنین به خانواده مکرّم و دیگر بستگان و بازماندگان ایشان تسلیت گفته، تسلا و صبر آنان را از خداوند متعال خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *