ثریا کمالی عضو شورای اسلامی شهر آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه  در پاسخ به سوال خبرنگاران  در زمینه دلیل  عملکرد ضعیف فرهنگی و اجتماعی شورا در ماههای اخیر توضیح داد: از آنجایی که مسئولیت کمیسیون فرهنگی بر عهده آقای ابراهیم محمد پور می باشد و ایشان در این جلسه حضور ندارند بنده به این سوال پاسخ میدهم.

وی با اشاره به اینکه هر عملکرد فرهنگی مستلزم بحث مالی است تصریح کرد:از آنجا که بودجه ای که سال گذشته برای بحث فرهنگی بسته شده بود بودجه در خوری نبود نمی شد توقع داشت با این مقدار بودجه، کارهای فرهنگی خوبی در سطح شهر انجام داد.

رییس کمیسیون اجتماعی و بانوان شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه برای جبران این نقیصه بودجه در نظر گرفته شده در حوزه فرهنگی در سال ۱۴۰۱ بسیار فراتر از سال قبل است افزود: برای جلوگیری از هدر رفت انرژی با کمک سازمان فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شهرداری تقویم فرهنگی را برای سال ۱۴۰۱ لحاظ کردیم که در آن کارهایی که شهرداری باید در مناسبتها انجام دهد مشخص شده است.

کمالی در ادامه گفت: این تقویم را به نهاد ها و موسساتی که کار فرهنگی انجام میدهند تقدیم میکنیم و توانایی نهادها و ادارات را در این برنامه ها می سنجیم و هر سازمان و نهادی که بتواند گوشه ای از کار را برعهده بگیرد میتواند به شهرداری در این امور کمک کند.

این عضو شورا در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره مسئله عفاف و حجاب و برنامه شورا برای آن تصریح کرد:کمیسیون اجتماعی و بانوان شورا در این راستا تمهیداتی را در نظر گرفته است و بحث غیرت،حیا ،عفاف و در نهایت حجاب از دغدغه های اعضای شوراست .

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی و بانوان در خصوص حجاب، عفاف و غیرت دغدغه دارد و سهم عظیمی از طلاق در جامعه در اثر رعایت نکردن همین موارد می باشد تصریح کرد : در کمیته ای به عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی طرحی تدوین کردیم و با جامعه شناسان و کارشناسان این امر در حال بحث و بررسی هستیم تا این طرح را به متولیان مسائل اجتماعی ارائه دهیم و این امر تعامل جمعی را می طلبد و فقط شورا و شهرداری نمی توانند کاری انجام دهند بلکه همه ارگان ها، ادارات، مسئولین و از همه مهم تر همت مردم را می طلبد که پای کار بیایند و کمک کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *