هراز نیوز : احسان عربی مفرد – سال 89 بود که پایانه ایستگاه متروی شاهد در خط یک با کلیه مدهای حمل ونقل اعم از تاکسی، ون، مینی بوس، اتوبوس و مترو راه اندازی و به بهره برداری رسید.

این پایانه مجهز به خطوطی به مقاصد مختلف از جمله دانشگاه یادگار امام(ره)،آزاد اسلامی، کهریزک، باقرشهر، اسلامشهر، قائمیه، واوان، مهدیه اسلامشهر، شهر جدید پرند و … است.

ساکنان جنوب شهر تهران و شهرکهای اقماری، دانشجویان دانشگاههای شاهد و شهرری و تمام مسافرانی که برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا می آیند نیز از تسهیلات این پایانه بهره مند می شوند.

اما هدف از این مقال کوتاه ، سخنی از سر دلسوزی و نه از قصد وغرض با شهردار محترم منطقه است و آن اینکه پایانه مذکور با توجه به گسترش حمل و نقل شهری، شاهد حجم بالای مسافر از شهرهای اقماری و مکان های مذکور بوده که نسبت به دو سال پیش و هنگام افتتاح و بهره برداری پایانه افزایش یافته و چند برابر شده است.

مطلب قابل تامل اینکه اوضاع کنونی این پایانه و پارک خودروهای فراوان در آن علاوه بر خودروها و اتوبوس های مسافربر به نحوی امنیت مسافران و خودروهای پارک شده را به خطر انداخته و همچنین با توجه به حجم بالای مسافر از گسترش شبکه حمل و نقل عمومی شهرهای اقماری جلوگیری کرده است.

حال سوال اینجاست: درست است که این پایانه دو منظوره تعریف شده اما آیا شهرداری منطقه فقط برای درآمد این پارکینگ معطل مانده بود؟ و جالب تر اینکه بعد از هدفمندی قیمت سوخت و گسترش شبکه حمل و نقل عمومی به پارکینگ هم تبدیل شد!

بنابراین با توجه به گسترش شبکه حمل و نقل عمومی شهرهای اقماری و افزایش حجم مسافر دراین ایستگاه به نظر می رسد که استفاده از پایانه مذکور به عنوان پارکینگ، اجحاف در حق مسافران و حمل و نقل عمومی شهرهای اقماری باشد، چنان که نمی توانند اتوبوس ها یا ون هایی به شبکه اضافه کنند، این در حالی است که مکانهای دیگری جهت پارکینگ در همان منطقه در دسترس است.!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *