به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز، حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران  در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آمل در کمیته امداد آمل ضمن تقدیر ازتلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی اظهار کرد: بنا بر برآوردی که داشتیم هر فرد برای زندگی در مازندران ماهیانه به مبلغ یک میلیون تومان نیاز دارد و مستمری کمیته امداد برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان و برای خانواده های دونفره ۵۰۰ هزار تومان و خانواده های سه نفره ۷۵۰ هزار تومان است که بقیه این مبلغ مورد نیاز مددجویانمان از محل کمک خیرین و حامیان تامین می شود.


این مسئول با اشاره به اینکه میزان اعتبار در امر اشتغال زایی در سال گذشته ۲۱۰میلیارد تومان بود تصریح کرد : این میزان اعتبار با تلاش نمایندگان مجلس برای امسال به بیش از دوبرابر افزایش یافته و میزان این تسهیلات به ۴۴۰ میلیارد تومان رسیده است .
وی با بیان اینکه پرونده های تکمیل شده به بانکها ارسال شد افزود: این میزان تسهیلات به ۷۰درصد از مددجویان و ۳۰درصد غیر مددجو تعلق میگیرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مطرح کرد:امسال توانستیم به لطف خداوند و همت حامیان و مردم توانستیم برای ۴۴۰نوعروس جهیزیه آبرومندی طبق نوبت تهیه کنیم در تلاشیم تا با کمک حامیان تاپایان سال برای 1500 نفر از نوعروسان به نوبت جهیزیه تهیه کنیم تا زندگی مشترکشان را شروع کنند.
حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه امسال 50 میلیارد تومان ذکات درسطح استان جمع آوری شد تصریح کرد: مبالغی که از امر زکات جمع اوری میشود را در بخش مختلف معیشتی و درمانی هزینه میکنیم
و امیداریم تا مقدار وجوه زکات جمع آوری شده تا پایان سالجاری به مبلغ 100 میلیارد تومان برسد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده ها و مددجویان است نه مستمری گرفتن مادام العمری آنها ، تصریح کرد :بسیاری از موسسات و کاریابی ها بسیار تمایل دارند تا نیروهای خودرا از مددجویان ما جذب کنند و ما هم برای این موسسات و کارگاهها و کارخانه ها که از مددجویان کمیته امداد نیروی کار خود را تامین میکنند یک طرح تشویقی داریم و آن هم اینکه تا دوسال صددرصد حق بیمه تامین اجتماعی این مددجویان را کمیته امداد پرداخت میکند وهمچنین تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان وام به حساب کارفرمایی که ۲۰تا ۴۰نفر مددجو را مشغول بکارگیرد واریز می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مازندران 12 هزار دانش آموز تحت پوشش دارد تصریح کرد: در بخش فرهنگی هم شش هزار و چهارصد عدد تبلت با کمک خیران و حامیان تهیه و در بین مددجویان توزیع شد.
حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه در استان مازندران ۶ مرکز نیکوکاری رسانه وجود دارد تصریح کرد : ۴۰۰مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد که این مراکز با آمایش محله نیازمندان و شرایط مددجویان را بررسی و آنها را شناسایی و به ما معرفی میکنند.
مدیر کل کمیته امداد مازندران از راه اندازی طرح امداد هوشمند خبر داد و گفت :با راه اندازی و اجرای این طرح دیگر نیاز نیست شخص برای کمک کردن به پای صندوقهای صدقه یا کمیته امداد بیاید بلکه از طریق کدهای QR شخصی می تواند هر یک از ۳۲ نوع کمکی را که بخواهد انجام دهد داخل منزل از طریق تلفن همراه پرداخت کند و ان شالله تا پایان سال این سامانه راه اندازی می شود .
وی در ادامه افزود :کمیته امداد امام خمینی استان مازندران توانسته در سال جاری در بحث اشتغال زایی رتبه ۴ کشوری و در بخش فرهنگی رتبه اول کشور را از لحاظ تهیه تبلت برای دانش آموزان کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *