امام جمعه آمل : مشکل جامعه ما نبود اخلاق است

به گزارش هراز نیوز : نماز عبادی و سیاسی جمعه ( 30 مهر 1400 )  شهر آمل به امامت جمعه حضرت حجت الاسلام والمسلمین  سید جلیل مرتضوی در مصلی میر بزرگ این شهر برگزار شد.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه :

همه زیبایی های عالم به خاطر میلاد پیامبر اسلام ص است و خداوند متعال ولادت حضرت رسول ص اعظم ص را به عنوان یک سرمشق نیکو یاد می کند.

پیامبر  اسلام ( ص ) بهترین الگو برای همه انسانها است .

خداوند متعال در قرآن می فرماید ما تو را برای رحمت و برکت روی زمین فرستادیم و رحمت یک معانی بی شماری دارد که باید ساعتها نوشت و قلم زد.

آیا دیده اید که پیامبر ص با کسی به تندی سخن بگوید و کسی را رنجیده باشد ؟ هرگز .

بهترین رفتاری را که خداوند متعال در باره پیامبر ص یاد می کند اخلاق حسنه او می باشد که نیاز اساسی جامعه ما هست و مشکل جامعه ما نبود اخلاق  است.

 

تشکر ویژه دارم از حاضرین در نماز جمعه  این هفته به ویژه ورزشکاران و ریاست محترم ورزش و جوانان و صحبت های خوبی هم از تریبون نماز جمعه بیان داشتند.

در آمل ورزشکاران  بسیار خوبی داریم هم در نگاه پهلوانی و هم در نگاه اجتماعی و زبانزد خاص و عام هست و ما باید نسبت به این عزیزان قدمی بر داریم و هر قدمی که می گیریم بر می گردد به منفعت خودمان.

در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابت اربعین حضرت علامه حسن زاده آملی صحبت هایی شده است . ت

شکر می کنم از مردم که در حسینیه ها و مساجد و به صورت خود جوش مراسمات بسیار خوبی را برای حضرت علامه برگزار کردند .

در اربعین حضرت علامه مراسمی در روز پنج شنبه در ایرا توسط بیت بزرگوار آن عزیز برگزار می شود و  یک  مراسمی هم در بعد از ظهر روز پنج شنبه در مصلی جمعه خواهیم داشت و یک مراسم هم در شهر مقدس قم داریم که با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار می شود .

صبح جمعه ۱۴ آبان ماه در مصلی جمعه آمل دعای ندبه سراسری داریم و برنامه مهم محوری شهرستانی هست همه آحاد مردم و  هییت های مذهبی حضوری گسترده داشته باشند .

در دیداری که اینجانب با رییس جمهور محترم داشتم مسایل شهرستان را مطرح کردیم و در صدد بودیم که خود رییس جمهور محترم در  مراسم اربعین سخنران ویژه باشند اما آن بزرگوار قول داده است که در  برنامه ویژه ۶ بهمن امسال  به در آمل تشریف بیاورند .

دولت به تنهایی نمی تواند از این پیچ و خم سخت عبور بکند و همه باید کمک بکنند تا دولت در حل مشکلات و برای معیشت مردم قدمی مثبت بردارد.

بعد از ۴۲ سال انقلاب بعضی مردم را می بینیم خجالت می کشیم. 

همین مردم در  دفاع مقدس همصدا بودند ، در یاری رساندن به یکدیگر از همدیگر سبقت می گیرند . کمکهای مومنانه باید ادامه داشته باشد و به همدیگر احترام داشته باشیم و به یاری رساندن به همدیگر باید در زندگی ما نقش آفرینی بکند.

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *