هشدار پلیس فتا ؛ پیامک جعلی ابلاغیه ثنا کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای استان مازندران با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک ابلاغیه ثنا به شهروندان هشدار داد در صورت دریافت این پیامک از واریز هرگونه وجه از طریق درگاه بانکی و اپلیکیشن جدا خودداری کنید.

به گزارش هرازنیوز، سرهنگ “سامع خورشاد” با اعلام این خبر، بیان داشت: در پي دریافت پرونده اي با موضوع برداشت غير مجاز با شکايت زنی به پليس فتا مبنی بر کلاهبرداری از وی در پی دریافت پیامک ابلاغیه ثنا، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مالباخته و اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، فرد یا افرادی با ارسال پیامک های جعلی تحت عنوان ابلاغیه ثنا به خطوط تلفن شهروندان به همراه لينک اپليکيشن همراه عدالت با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران،اظهار کرد: با دریافت این اطلاعات و بررسی همه جانبه با استفاده از شگرد های خاص پلیس و اقدامات فنی رد یکی ازمتهمان در یکی از استان های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد .

سرهنگ خورشاد افزود: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابي اقرار و اظهار داشت با دريافت اپليکيشن عدالت همراه و تغيير در سورس برنامه در سايت نيازمندي های ديوار و با استفاده از خطوط مجعول به عضوبت در آمده و با آن خطوط اقدام به ارسال پيامک مبني بر مشاهده ابلاغيه در سامانه ثنا و يا دوست يابي ( همسر يابي ) کرده است .

خورشاد از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان هشدار داد: مراقب پیامک های جعلی و کلاهبرداری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *