هرازنیوز: انگليس در حالي بسياري از كشور‌هاي جهان را به نقض حقوق‌بشر متهم مي‌كند كه در ناآرامي‌هاي اخير اين كشور، پليس با استفاده از “سگ “‌ و “اسب ” اعترض‌هاي مردمي را سركوب مي‌كرد.
در حالي كه پليس انگليس سعي مي‌كرد تا با استفاده از رسانه‌هاي دولتي خود از جمله “بي‌بي‌سي ” وجهه‌اي آرام و بدون خشونت از خود به نمايش گذارد، اما تصاوير استفاده از سگ‌هاي آموزش ديده و اسب‌هاي زين شده براي بازداشت، دستگيري و سركوب معترضان، پرده از نقاب اين مدعي دموكراسي و حقوق بشري كنار زد.

همانگونه كه رژيم مخلوع حسني مبارك براي كنترل اوضاع و سركوب مخالفان و معترضان در قاهره از شتر استفاده مي‌كرد، پليس انگليس نيز با استفاده از سگ‌هاي وحشي و آزاد گذاشتن آنها در بين معترضان قصد داشت اين اعتراض‌ها را سركوب كند.

تصاوير ارسال‌شده بر روي اينترنت نشان مي‌دهد، دست و پاي معترضاني كه از سوي سگ‌هاي پليس مورد هجوم قرار گرفتند، به شدت آسيب ديده و تكه‌هاي از گوشت بدن آنها بر اثر گاز سگ‌هاي وحشي كنده شده است.

هجوم سگ‌هاي پليس انگليس در حالي صورت گرفت كه بر اساس قوانين بين‌المللي ايجاد رعب و وحشت بي‌اساس در بين شهروندان معترض كه به صورت مسالمت‌آميز تظاهرات مي‌كنند، ممنوع اعلام شده است.

“بشار جعفري ” نماينده سوريه در سازمان ملل پس از پايان نشست شوراي امنيت درباره اوضاع اين كشور گفت: سوريه رفتار متناقض دولت‌هاي غربي در پذيرش سركوب معترضان انگليسي و اوباش‌خواندن آنها را محكوم مي‌كند.

نماينده سوريه در سازمان ملل تصريح كرد دولت‌هاي غربي به ما اجازه‌ نمي‌دهند از واژگان مشابه براي گروه‌هاي مسلح و تروريستي در سوريه استفاده كنيم. اين يك سياست رياكارانه و استكباري است.

“ولينگتون گادزيكوا ” يك كارشناس آفريقايي گفت: تاريخ نقض حقوق بشر انگليس به دوران‌ ‌هاي قبل بازمي‌گردد، زماني كه اين كشور سياست‌هاي استعماري خود را در جهان پياده مي‌كرد.

وي تصريح كرد با اين اوضاع در انگليس بسيار مسخره است كه ديويد كامرون، كشور‌هاي ديگر را به دليل نقض حقوق بشر محكوم مي‌كند.

“الكساندر روسرو ” يك تحليلگر مسائل سياسي در اينباره تصريح كرد: ناآرامي‌هاي اخير در انگليس اين فرصت را براي آفريقايي‌ها به وجود آورد تا به ماهيت حقيقي كشور‌هاي غربي پي ببرند. آنها نبايد اجازه دهند انگليس به عنوان يك پليس جهاني ايفاي نقش كند.

شبكه تلويزيوني دولتي انگليس “بي‌بي‌سي ” كه در جريان حوادث پس از انتخابات رياست‌جمهوري ايران در سال 88، آشوبگران را جمعي افراد “فرهيخته ” مي‌ناميد، معترضان انگليسي را جمعي اوباش و غارتگر معرفي كرد.

اين در حالي است كه “ديويد كامرون ” نخست وزير انگليس، ناآرامي‌هاي اخير اين كشور را به دست عده‌اي اراذل و اوباشي مي‌داند كه با استفاده از فرصت موجود مغازه‌هاي و فروشگاه‌هاي تجاري را غارت مي‌كنند.

وي نگراني برخي كشور‌هاي از نقض حقوق بشر را بي‌مورد خوانده و تصرح كرد كه پليس اين كشور بر شدت خشونت‌هاي خود عليه معترضان خواهد افزود و سياست “عدم شكيبيايي ” را با نمونه‌برداري از مدل آمريكايي آن اعمال خواهد كرد.

كامرون به پليس انگليس اجازه داد تا از هر ابزاري براي سركوب اعتراضات مردمي از جمله ماشين‌هاي آب‌پاش و گلوله ‌هاي پلاستيكي استفاده كنند كه به عقيده كارشناسان اين امر مي‌تواند بر شدت ناآرامي‌هاي و اعترضات خياباني بيافزايد.

در همين راستا بسياري از كشور‌هاي جهان از جمله ايران، سوريه و زيمبابوه نقض حقوق بشر در انگليس را محكوم كرده و از سازمان ملل خواستند تا تحقيقات درباره موارد نقض حقوق بشر در اين كشور را بررسي كند.

بنا بر آمارهاي رسمي پليس انگليس تا بيش از 3 هزار نفر از معترضان را بازداشت كرده است. اين اعتراضات در لندن و شهرهاي اطراف آن 5 نفر در خشونتهاي پليس عليه معترضان كشته شده اند.

اين در حالي است كه پليس اين كشور در جديدترين اقدام خود تلويزيونهاي سياري را به كار گرفته كه تصاوير معترضان را براي مردم به نمايش مي گذارند.

پليس اميدوار است بتواند با اين روش شمار بيشتري از معترضان را شناسايي و دستگير كند. پليس انگليس مدعي شده با كمك اين روش موفق به دريافت اطلاعات از شهروندان براي دستگيري 500 نفر شده است.منبع: فارس ، بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *