? عملیات نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات دماوند

✅ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان #آمل از نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاع ۳۶۰۰ متری قله دماوند خبر داد.

⬅️ به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان #آمل، جمشید نیک زاد با اعلام این خبر افزود: در پی تماس و درخواست کمک با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر سرمازدگی و گم شدن در مسیر قله، بلافاصله تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

✅ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان #آمل با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شد؛ گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم، وی را منتقل کردند.

⬅️ نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: جوان ۲۹ ساله ایتالیایی به نام آلبرت زونی که مدتی است به عنوان گردشگر در کشور ایران حضور دارد دیروز جهت صعود به دماوند وارد منطقه لاریجان و شهر رینه شد و با توجه به این که مسیرهای اصلی مختلف صعود به سمت قله دماوند بسته بود از یک مسیر فرعی به سمت قله حرکت کرده و حوالی ساعت ۲۲ شب دچار سرمازدگی شده و مسیر را گم می‌کند.

✅ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان #آمل در همین زمینه ادامه داد: پس از درخواست امداد این کوهنورد از سامانه ۱۱۲ تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعزام و حوالی ساعت ۲ بامداد به فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و وی را صحیح و سالم به پایین قله منتقل کردند.

✅ این کوهنورد پس از نجات از این حادثه، با توجه به اینکه مسیرهای صعود به قله بسته بود اما تیم های امداد و نجات به وظایف خود عمل کرده و بلافاصله برای نجاتشان وارد منطقه شدند؛ از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

⬅️ جمشید نیک زاد در پایان گفت در حدود ساعت ۵ صبح امروز و پس از صورتجلسه در پاسگاه رینه، کوهنورد ایتالیایی تحویل فدراسیون کوهنوردی در رینه شد.

جمعیت هلال احمر شهرستان #آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *