پیشرفت ۴۰ درصدی احداث سد هراز

پیشرفت ۴۰ درصدی احداث سد هراز

 مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: مراحل ساخت سد هراز پیشرفت ۴۰ درصدی داشته و عملیات احداث سد البرز در مراحل نهایی به سر می برد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، ابراهیم یخکشی با اشاره بر نظارت حوزه آب های سطحی توسط این شرکت، اظهار کرد: پروژه های سدسازی، شبکه آبیاری، زهکشی و تصدی گری توزیع آب از جمله وظایف شرکت آب منطقه ای مازندران است.

وی افزود: در سال جاری ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح استان کلنگ زنی و افتتاح شده است و بخشی از تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف به ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه و دو سد لاستیکی تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران به پیشرفت ۴۰ درصدی سد هراز و مراحل نهایی عملیات ساخت سد البرز اشاره کرده و از اجرایی شدن سدهای زارم رود و کسلیان تا سال آینده خبر داد.

یخکشی گفت: درحال حاضر چندین طرح آبرسانی، عملیات اجرایی و مطالعه چندین سد را در برنامه داریم تا بتوانیم بحث سیل،آب شرب و کشاورزی و پرورش ماهی را در سطح استان مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه ۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش آب استان داشته ایم، تصریح کرد: پروژه های مهمی مانند واگذاری سدها و رودخانه ها برای بحث گردشگری و تعیین تکلیف و صدور پروانه چاه های فاقد پروانه را عملیاتی کرده ایم که بخشی از آنها به نتیجه رسیده است.

وی ضمن اشاره به سیل سال گذشته و تلاش شرکت آب منطقه ای به منظور به حداقل رساندن میزان آسیب ها گفت: با مشارکت و همکاری مردم می توانیم نظارت و مدیریت بهتری در مورد مدیریت منابع آب در سطح استان مازندران داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *