پس از اقدام يكي از كارمندان طرف قرارداد با سيستم بانكي در انتشار اطلاعات كارتهاي بانكي و رمز آن در وبلاگش، بانك مركزي مرتب تلاش كرد كه اين موضوع را يك اتفاق نه چندان مهم جلوه بدهد و از امنيت سيستم بانكي دفاع كند.

اگر چه اين موضوع داشت با ترغيب مردم به تغيير رمز كارت‌هايشان از ذهن‌ها پاك مي‌شد و همه چيز به يك زحمت يك دقيقه‌اي براي 160 ميليون دارنده كارت بانكي و تغيير رمز خلاصه مي‌شد، اما هنوز جاي پا هكر فراري اطلاعات بانكي خشك نشده كه دسته گل جديدي در سيستم بانكي رونمايي شد.

قضيه از اين قرار است كه روز گذشته پيامك‌هايي براي برخي مردم ارسال شد كه محتواي آن نشان مي‌داد پولي از حساب بانكي آنها برداشت شده است. اين پيامك‌ها البته براي خيلي از دارندگان حسابهاي متمركز بانكي آشناست، چون در هر بار برداشت يا واريز وجه به حسابشان، آن را دريافت مي‌كنند، اما موضوع زماني جالب شد كه دريافت كنندگان پيامك متوجه شدند اين اطلاعات مربوط به حساب آنها نيست!

اين اتفاق درباره سه بانك رخ داد، اما همه چيز به اينجا ختم نشد. براي برخي مشتريان ديگر پيامكي آمده بود كه از آنها خواسته بود كه بيمه نامه خود را تمديد كرده و يا الحاقيه بيمه نامه شخص ثالث را دريافت كنند، اين در حالي است كه برخي دريافت كنندگان اين پيامك اصلا اتوموبيل نداشتند!

گرچه مدير اداره نظامهاي پرداخت بانك مركزي اعلام كرده كه بررسي اين موضوع آغاز شده و هنوز مشخص نيست ارسال اين پيامك‌ها به دليل اختلال سيستمي بوده و يا اين كه كسي قصد خرابكاري داشته است، اما بايد پرسيد چرا درست بعد از يك هفته از ماجراي انتشار اطلاعات بانكي و آن همه تاكيد بر ايمن بودن سيستم، دوباره اختلالي ايجاد شده كه مردم را نگران‌تر كند.

تشکیل تیم ویژه در بانک مرکزی

خبرگزاری آنا در همین ارتباط نوشت :به دنبال ارسال پیامک های مشکوک به برخی از مشترکان امروز مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از تشکیل تیمی ویژه در بانک مرکزی برای پیگیری پشت پرده این پیامک ها خبر داد.

ناصر حکیمی درباره چرایی ارسال پیامک های واریز و برداشت وجوه به حساب برخی مشتریان اظهار داشت: روز گذشته گزارش این مورد در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت و از همان لحظه تیمی برای رسیدگی به این مورد تشکیل شد.

وی افزود: بانک مرکزی در حال بررسی است تا مشخص شود این پیامک ها از مخابرات به مشترکان ارسال شده یا از ناحیه شخص خاصی ارسال می شود.

منبع: مشرق

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: حدس میزنیم این پیامک ها بخاطر مشکل مخابراتی ارسال شده باشد ولی هنوز هیچ نتیجه گیری قطعی نکردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *