حوالی ساعت 14 بعدازظهر امروز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه به سامانه اصلی اینترنت و مخابرات وزارت نفت و شرکت ملی نفت اختلالاتی در سطح این وزارتخانه ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، بر این اساس از بعد از ظهر امروز تاکنون شبکه اینترنتی تمامی کارکنان و مدیران ساختمان های اصلی وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی گاز، شرکت نفت فلات قاره، نفت و گاز پارس و چندین شرکت زیر مجموعه شرکت ملی نفت به طور کامل قطع شده است.

پیگیری ها از مدیریت فنآوری و اطلاعات شرکت ملی نفت و وزارت نفت درباره جزییات این حادثه تاکنون بی نتیجه بوده است اما گفته می شود پس از حمله سایبری به شبکه اصلی اینترنت و مخابراتی شرکت ملی نفت ایران، به دلیل جلوگیری از نفوذ ویروس، اینترنت سایر شرکتها قطع شده است.

از سوی دیگر تاکنون وزارت نفت گزارشی درباره نوع حمله داخلی و یا خارجی هکرها یا انتشار ویروس ناشناخته اینترنتی به شبکه و سامانه مخابرات و اینترنتی این مجموعه منتشر نکرده است.

یک مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه با اقدامات انجام شده حمله سایبری به شبکه اینترنتی وزارت نفت ناکام مانده است، گفت: قطع اینترنت سایر شرکتهای نفتی هم با هماهنگی انجام شده است.

به گفته وی این حمله سایبری هیچ گونه خسارتی به همراه نداشته است و حمله کنندگان موفق به دستیابی به اهداف خود نشده اند.

در حال حاضر با حضور مدیران ارشد فنآوری و اطلاعات شرکت ملی نفت و وزارت نفت با تشکیل جلساتی وضعیت این حمله سایبری در حال بحث و بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *