کاله تنها تیم ورزشی مازندران است که توانسته جام قهرمانی لیگ برتر والیبال در سال 1390 را بالای سر ببرد و به عنوان نماینده ایران به مسابقات جام قهرمانان والیبال آسیا صعود کند بنابراین از این پس مسئولان ارشد فدراسیون والیبال باید با دیدگاهی ملی به این تیم نگریسته و حمایتی همه جانبه از آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، والیبال یکی از رشته‌های مفرح و پرطرفدار کشورمان است که همپای فوتبال توانسته پیشرفت چشمگیری در خود ایجاد کند و حتی در برخی از مواقع گوی سبقت را از فوتبال به رباید.

وجود تیم‌های شهرستانی قدرتمند، حمایت سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقمند از والیبال، تقسیم بازیکنان نامی و ملی‌پوش کشور بین تیم‌های مختلف، استفاده از برترین‌های والیبال آسیا و کشورهای اروپایی، افزایش دوره های آموزشی و تربیتی بین بازیکنان و خارج شدن والیبال همانند فوتبال از دو قطبی بودن که معمولا تیم‌های تهرانی قدرت اول کشور بودند، توانسته در این مسیر پرفراز و نشیب پیشرفت نقش عمده‌ای داشته باشد.

استان مازندران نیز از استان‌های والیبال‌خیز کشورمان است که آمل از والیبالی‌ترین شهرهای آن است و در سال‌های نه‌چندان دور با تربیت و تحویل والیبالیست‌هایی همانند مرحوم قبادی و خراسانی، منصوری، کوچک‌زاده، نائیجی، ملوکی، عطایی، براداران مظلوم، حق‌شناس، قبادی، شعبان‌پور، یحیی‌پور، علیائی، نریمان‌نژاد، شریعتی و داوودی توانسته همواره به یکی از مهد والیبال کشور لقب گیرد.

البته هم‌اکنون نیز غلامی، قرا، نریمان‌نژاد، جدیدی، رنجبر و طبری از بازیکنان آملی هستند که در لیگ برتر والیبال بازی‌های زیبای‌شان زبانزد خاص و عام است.

همگان براین باورند که بیش از یک دهه والیبال این استان سرسبز و مستعد در رکود کام به سر می‌برد و حرکت خاصی نداشت.

در سال 1386 کاله مازندران با حضور در لیگ دسته یک والیبال و قهرمانی در آن توانست جواز حضور در سوپر لیگ ایران را کسب کرده و نخستین جرقه والیبالی را بزند و باعث استارت والیبال مازندران شود.

این تیم با حمایت بخش خصوصی و مجموعه لبنی کاله که هم‌اکنون به برندی جهانی مبدل شده است در نخستین حضور خود به عنوان تیم شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب گرفته و مقام سومی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

نوار افتخارات کاله به همین نقطه بسنده نشد بلکه در سال بعد آن نیز این تیم قدرتمند والیبال در دومین حضور خود در لیگ برتر والیبال مجددا عنوان سومی را تکرار کرد.

تنها نماینده مازندران در سومین حضور خود توانست در سال 1390 با جذب بازیکنان ملی‌پوش و مطرح کشورمان با پشت سر گذاشتن تیم‌های قدرتمندی همانند سایپای البرز، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، گیتی‌پسند اصفهان و باریج اسانس کاشان مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یابد و برای پنجمین سال متوالی سایپا را در جایگاه دوم و نایب قهرمانی متوقف کرده و پیکان که چندین دوره قهرمان لیگ برتر ایران، جام باشگاه‌های آسیا و چهارمی لیگ والیبال باشگاه‌های جهان در اختیار داشت را به مکان سومی سوق دهد.

کاله بعد از آبگینه قزوین دومین تیم شهرستانی است که توانسته قهرمان لیگ برتر والیبال ایران شود.

در مراسم تجلیل از قهرمان لیگ برتر والیبال مردان و زنان ایران در سال 1390 که در هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد به عنوان تنها خبرنگار آملی در آن حضور داشتم تا قدرت واقعی والیبال خطه شمال کشور را بیش از گذشته لمس کنم.

در این مراسم علاوه بر اهدای کاپ قهرمانی و مدال‌های مقام نخست به مسئولان باشگاه ورزشی کاله مازندران، بهروز عطایی به عنوان برترین مربی سال 90 والیبال ایران لقب گرفت و بازیکنان برتر کاله نیز جوایز خود را دریافت کردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این نشست به تلاش بی‌وقفه مسئولان باشگاه کاله مازندران اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مدیریت صحیح و مستمر و همت ورزشی در این تیم توانسته قهرمانی را به همراه داشته باشد.

با توجه به نظر مسئولان نماینده ایران اسلامی در رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال آسیا تمرینات این تیم از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و یکی از مشکلات اساسی که در این بین به چشم می آید حضور پنج بازیکن ملی‌پوش کاله در ترکیب تیم ملی والیبال بزرگسالان است، بازیکنانی که هر یک به عنوان پتک مهمی در بدنه این تیم محسوب می‌شوند و حضور آنها در تمرینات قابل چشم‌پوشی نیست.

بازیکنانی که برای حضور قدرتمندانه کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک 2012 لندن در تمرینات خولیو ولاسکو سرمربی این تیم حضور دارند.

البته مدیرعامل، سرمربی و سرپرست تیم والیبال کاله خواستار تشکیل نشست با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی والیبال شدند تا به نتیجه‌ای جمعی برسند و تمرینات هر دو تیم در آسودگی کامل برگزار شود.

مسئله دیگری که باید مطرح شود اینکه دیگر باید مسئولان ارشد فدراسیون والیبال از دیدگاه منطقه‌ای و استانی به کاله پا را فراتر گذاشته و با دیدی ملی به این تیم بنگرند.

زیرا این تیم به عنوان نماینده والیبال کشورمان محسوب می‌شود و باید پا جای پای تیمی همانند پیکان تهران بگذارد که چندین سال متوالی قهرمان والیبال جام باشگاه‌های آسیا بوده و در رقابت های جهانی نیز به مقام چهارمی دست یافته است.

کسب قهرمانی کاله مازندران در بین باشگاه‌های والیبال آسیا کاری غیر ممکن و به دور از انتظار نیست زیرا این تیم به همراه تماشاگران و هواداران پرشور و کم‌نظیرش در رقابت های لیگ برتر امسال نشان داده که حتی می‌تواند خود را در بین تیم‌های برتر باشگاهی دنیا نیز بگنجاند به شرط اینکه حمایت محسوس فدراسیون والیبال و مسئولان آن از این تیم قطع نشده بلکه این حلقه اتصال بیش از پیش مستحکم‌تر شود.

به امید قهرمانی تیم والیبال کاله مازندران در جام باشگاه‌های آسیا و درخشش آن در عرصه‌های جهانی… .

—————————

گزارش از قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *