ایران یا آمریکا؛ کدام برنده است

در روز های اخیر شاهد تحلیل های متناقضی در فضای مجازی و سایر رسانه ها درباره ترور سردار سلیمانی و پاسخ ایران هستیم .

برخی قبل از حمله ایران می گفتند هر پاسخ ایران به امریکا یعنی آغاز یک جنگ با آمریکا و خروجی این جنگ با توجه به امکانات ارتش آمریکا یعنی شکست قطعی ایران .

اکنون که ایران پاسخ داد و جنگ هم نشد و ما هم بازنده آن جنگ نبودیم، می گویند در این حمله هیچ سرباز آمریکایی کشته نشده است و صرفا یک معامله پشت پرده بین ترامپ و جمهوری اسلامی برای بقای این حکومت شکل گرفته است.

اما برنده مناقشه بین ایران آمریکا کدام کشور بود ؟

بامداد پنجشنبه گذشته ارتش آمریکا در نقض آشکار قوانین بین المللی مسوول رسمی یک کشور را در یک کشور مستقل هدف قرار داد، تا اینجا آمریکا برنده بازی بود، چرا که نظام ایران دم از اقتدار و مدیریت منطقه و اشرافیت بالای اطلاعاتی می زند ولی به راحتی عالی ترین فرمانده نظامی اش توسط سربازان آمریکایی به صورت فجیع و ناجوانمردانه به شهادت می رسد، رییس جمهور آمریکا تهدید می کند در صورت هر گونه پاسخ ایران ۵۲ نقطه فرهنگی ایران از سوی آمریکا هدف قرار گرفته خواهد شد .

مردم در بهت و حیرت فرو می روند، رهبر انقلاب در اولین سخنرانی وعده یک پاسخ سخت را می دهد ، فرمانده ارتش می گوید خواهید فهمید عدد ۵ و ۲ به کجا تعلق دارد .

مردم ایران و عراق استقبال باشکوهی از پیکر شهدای دو کشور می کنند، در عراق شعار های علیه ایران تبدیل به شعار علیه آمریکا می شود، در ایران میلیون ها هم وطن فارغ از جناح بندی ها و مناقشات سیاسی و اقتصادی با شکوه ترین تشییع جنازه بعد از رحلت امام خمینی را رقم می زنند، انسجام و وحدت ملی به بالاترین سطح خود می رسد مطالبه همه مردم انتقام است ، حتی برخی معترضان نظام هم در سوگ سلیمانی پای میدان می آیند ملتی که برخی از تحلیل گران غربی فکر می کردند از انقلابشان دیگر چیزی باقی نمانده ، عجیب انقلابی می شوند .

هنوز حاج قاسم را دفن نکرده بودند که در ۵ امین شب شهادتش، ۲ پایگاه مهم آمریکا مورد هدف قرار میگیرد .

برای اولین بار در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم دو پایگاه نظامی آمریکا با موشک های نقطه زن کوبیده می شود . سامانه دفاع موشکی آمریکا نمی تواند هیچ موشکی را شکار کند.

ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد درست در همان ساعتی که ژنرال سلیمانی و یاران ایرانی و عراقی اش مورد هدف قرار گرفتتند. ترامپ لحنش عوض می شود ، از صلح می گوید، رییس جمهور آمریکا مدعی می شود خسارت جزی بود و هیچ سربازان آمریکایی کشته نشده است ، اگر حتی او راست گفته باشد ، این بازی تنها یک برنده داشت آن هم ایران .

آمریکایی ها در بازی شطرنج یک وزیر ایرانی را حذف کردند اما به گفته منتقدان ترامپ پیش بینی درستی از بازخورد حذف سلیمانی نداشتند، اکنون خون سلیمانی بالاتر از خود آن شهید والا مقام منشا خروج آمریکایی ها از منطقه خواهد شد .

روزبه نصیری آملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *