بعد از چندین بار به تعویق افتادن افتتاح هشت هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری مسکن مهر در شهر جدید پرند با شیوه جدید واگذاری و افتتاح، دو هزار مالک کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفتند و 300 خانوار هم در این واحدها اسکان یافتند.
به گزارش خبرنگار مهر، 8 هزار واحد از برنامه های مسکن مهر استان تهران قرار بود در اواخر آبان 90 به بهره برداری برسد ولی هر بار به دلایلی از جمله کم کاری دستگاه های خدمت رسان به تعویق افتاد.

تحویل ۴۵ هزار واحد، عیدانه وزیر به متقاضیان مسکن مهر استان تهران
علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دی ماه سال گذشته در جریان بازدید از شهر جدید پرند عیدانه خود را به متقاضیان مسکن مهر شهرهای استان تهران، تحویل ۴۵ هزار واحد تا شب عید اعلام کرد.
بخشی از این عیدی وزیر اواخر اسفندماه 90 در شهر جدید پردیس محقق شد  و چهار هزار واحد مسکونی مهر در این شهر، بهره ‏برداری و تحویل مالکان شد، این تعداد واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در میان 12 هزار واحد مسکن در حال ساخت این شهر از سوی وزارت راه و شهرسازی بود که به بهره برداری رسید.
اما این رقم تا رقمی که وزیر اعلام کرده بود تفاوت زیادی داشت هرچند اواخر سال گذشته در دیگر استان های  کشور از جمله البرز شش هزار و 700 و کرمان پنج هزار و 20 واحد مسکونی مهر افتتاح و به مالکان آنها واگذار شد، شاید هم رقم اعلامی از سوی وزیرمربوط به کل کشور بوده نه استان تهران اما به هر حال این عیدی وزیر به شهر جدید پرند تعلق نگرفت چرا که نوبت افتتاح در سال 90 به این شهر نرسید.
شهر جدید پرند از جمله شهرهای استان تهران بود که قرار بود هشت هزار واحد مسکونی در آن افتتاح و تحویل مالکان شود، هشت هزار واحدی که چندین بار و به دلایل گوناگون از جمله تعلل دستگاه های خدمت رسان(به گفته مسئولان شهر) به تعویق افتاد اما گویا دیواری کوتاهتر از این دستگاه ها وجود نداشت که توپ افتتاح نشدن به زمین آنها افتاد.
افتتاح 8 هزار واحد مسکونی مهر پرند تا 30 آبان
نخستین بار در آبان سال گذشته افتتاح این واحدها مطرح شد و مدیر عامل شهر پرند در گفتگو با یک خبرگزاری از افتتاح کامل 8 هزار واحد مسکونی مهر با امکانات آب، برق، گاز و تلفن تا 30 آبان ماه 90 در این شهر خبر داد.
سعید صابونی گفته بود با توجه به تعهدات وزارت نیرو و وزارت نفت مقرر شده تا ۸ هزار واحد مسکونی مهر با تمام امکانات آب، برق، گاز و تلفن تا 30 آبان ماه جاری (90) تحویل مردم شود و حتی خاطرنشان کرد که تمام کارها مثل نصب کلیدهای برق، کنتورهای آب و شیرآلات صورت گرفته پس جای هیچ گونه مشکلی برای افتتاح واحدهای مسکونی مهر در این شهر نیست، 30 آبان اما فرا رسید و خبری از افتتاح نبود.
هشت هزار واحد آماده افتتاح  تا 30 بهمن ماه به متقاضیان تحویل می شود
در همین راستا و نیمه های دی ماه 90 بود که روابط عمومی شرکت عمران پرند اعلام کرد که واحد کارگزاری شرکت اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده برای تعداد 18 هزار متقاضی واجدالشرایط داشته که قرار است در مرحله نخست واگذاری تعداد هشت هزار واحد آماده افتتاح  تا 30 بهمن ماه سال جاری(90) به متقاضیان تحویل شود در حالی که این تعداد واحد باید در دهه فجر افتتاح می شد که تا آخر بهمن هم انجام نشد.
دستور تسریع آبرسانی به واحدهای آماده افتتاح مسکن مهر پرند
این در حالی بود که اوایل بهمن ماه در جریان بازدید وزرای راه و شهرسازی و نیرو، دستور تسریع آبرسانی به واحدهای آماده افتتاح مسکن مهر پرند داده شد!
همچنین مقرر شد جهت تسریع در اجرای تأسیسات زیربنایی آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر، مهندس محمودی مشاور وزیر نیرو درامور مسکن مهر و مهندس صومعه لو معاون راه و شهرسازی هر هفته سه شنبه ها درمحل شرکت عمران شهر پرند جلسه ای را پیرامون توافقات و اقدامات آب و فاضلاب تشکیل دهند که این جلسات انجام و اقدامات خوبی هم از سوی طرفین انجام شد.
افتتاح هشت هزار واحد مسکونی پرند در اسفندماه
مدیر عامل شهر جدید پرند بعد از این دستورات و جلسات بود که 29 بهمن 90 در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح این 8 هزار واحد مسکونی در اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: 5200 واحد از این تعداد قابل افتتاح ، اوایل اسفند با حضور مسوولان عالی رتبه به متقاضیان تحویل خواهد شد.
صابونی، همچنین از افتتاح 2800 واحد مسکونی باقی مانده از 8 هزار واحد قابل افتتاح در اواخر نیمه دوم اسفند خبر داد و به مهر گفت: امیدواریم با همکاری و انجام تعهدات دستگاه های خدمات رسان، این واحدها بموقع به متقاضیان تحویل شود.
این در حالی بود که وی گفت: در راستای توافق فی مابین بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و نیرو، عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی 8 هزار واحد آماده افتتاح به اتمام رسیده و خاطرنشان کرد که فقط منتظر دستور مقام عالی وزارت و نوبت افتتاح واحدهای استان تهران هستیم که این نوبت هرگز در سال 90 به پرند نرسید.
هشت هزار واحد مسکونی با امکانات کامل آماده بهره برداری است
با پیگیری خبرنگار مهر از افتتاح اسفند ماه، صابونی 18 اسفند 90 در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هشت هزار واحد مسکونی که افتتاح آنها اعلام شده بود، با امکانات کامل آماده بهره برداری است، اظهار داشت: هنوز تاریخ افتتاح این پروژه ها مشخص نیست و تصمیم آن با مقام عالی وزارت است!
وی با اظهار بی اطلاعی از تاریخ افتتاح پروژه های مسکن مهر پرند، ادامه داد: از آنجایی که پروژه های مسکن مهر استان تهران به نوبت افتتاح می شوند، پروژه های پرند نیز مطابق این قاعده و با اعلام وزارتخانه افتتاح خواهند شد.
هشت هزار واحد آماده است، منتظر نوبت برای افتتاح و تحویل هستیم
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند اما در آخرین گفت و گوی خود در فروردین ماه با خبرنگار مهر باز هم یادآور شد که 8هزار واحد آماده افتتاح است و منتظر نوبت در استان تهران و حضور مسوولان برای افتتاح و تحویل هستیم.
دو هزار نفر کلید واحد خود را تحویل گرفتند
وی با بیان اینکه ما منتظر مراسم افتتاح نمانده ایم و در پایلوت و طرحی جدید و قبل از افتتاح 8 هزار واحد اقدام  به واگذاری واحدها کردیم و 2000 نفر کلید واحد خود را تحویل گرفتند و 300 خانوار را هم در این واحد ها اسکان داده ایم.
افتتاح با رقم بالایی بیش از هشت هزار واحد
صابونی با بیان اینکه تمامی افتتاح های استان در نوبت است، عنوان کرد: سعی می کنیم که با فرارسیدن نوبت به پرند با رقم بالایی بیش از 8 هزار واحد افتتاح را انجام دهیم.
به هر حال هنوز این 8 هزار واحد افتتاح رسمی نشده است و مالکان همچنان منتظر هستند تا همه این واحدها یکجا افتتاح و تحویل شود، اما چه خوب بود که مسئولان با در نظر گرفتن همه جوانب، تاریخ هایی که هیچ وقت عملی نشد را اعلام نمی کردند و با برنامه ریزی بهتر و صحیح تر هم اعتماد مردم و مالکان را به خود و رسانه ها جلب می کردند و هم باعث دلسردی متقاضیان و مالکان و انصراف آنها نمی شدند تا  بازار مسکن مهر کشور همچنان با رونق پیش برود.
بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی ساخت مسکن مهر در شهر پرند برای ساخت 95 هزار مسکن مهر در اراضی حدود هزار و بیست هکتار از سال 88 آغاز شده است که تاکنون 91 هزار واحد فوندانسیون، 77 هزار واحد اسکلت، 74 هزار و500 واحد سفت کاری و 62 هزار و 500 واحد آن به پایان سفتکاری و 27 هزار و 500 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
قرار است 141 هزار واحد از  305 هزار واحد مسکن استان تهران در سه شهر جدید پردیس، پرند و اندیشه ساخته شود که در مجموع تسهیلاتی بالغ بر شش هزار و 660 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر طرح‏های مسکن مهر استان تهران در نقاط مختلف مساحتی بیش از 30 میلیون متر مربع را در فرایند عملیاتی اشغال کرده‏ است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی در سال 91 ساخت یک میلیون واحد جدید در دستور کار است و تلاش می ‌شود در مجموع تا پایان سال 92، سه میلیون و 700 هزار واحد مسکونی مهر در سطح کشور تحویل مالکان شود.
28 thoughts on “تحویل کلید مسکن مهر به 2هزار مالک در پرند/ تعویق زمان افتتاح‌ها”
  1. پرند یعنی فقط و فقط …. بقیه تعطیییییییییل
    پول وده

  2. اولا این عکس های مسکن مهر نیست اگر هم باشد برای ما نیست ثانیا الان که آذر 91 است همچنان تحویل می دهند که می دهند

  3. تحویل مسکن مهر پرند پس کی؟؟؟؟؟؟؟چندساله ثبت نام کردم و پانزده میلیون باهزار قرض وقوله دادم ،،ارزش پولم هرروز کم شدوهنوز از مسکن خبری نیست فقط وعده دروغین

  4. ای کاش وعده تحویل دربهمن ماه 91راست باشد ولی بعید مبینم به دلیل اینکهقیمت مسکن ماه 260750000 قیدشده وسهم اوردی نقدی ماه 60750000 ریال ولی با اینکه ما 80000000 میلیون واریز کرده ایم باز تلفنی مبلغ بیست میلیون ونهصد هزارریال ازما درخواست کردهاند که انراهم بحساب ریخته ایم واماهمین مطلب وقولهای عملی نشده قبلی وهنوز انتخاب واحدنکردن ما کدام خانه رابه ما خواهندداد خداوندبه دادما بی خانمانهای گرفتاربرسد واینشااله مسئولین بی برنامه رانیزبه راه راست هدایت کند

  5. شمارابخدا سه سال دروغ کافیست مامتقاضیان مسکن مسکن رافراموش کرده ایم وتشنه یک جو صداقتیم

  6. ضمن سلام فکرکنم مارا درمسکنهای 99ساله ثبت نام کرده اند انهم مسکنهایی که ساخت انها99سال به طول خواهدانجامید شمارابه خدا اگراینگونه است به مابگوئیدتا به فکر پرداخت مابه التفاوتسال88 تا99سال بعدش باشیم وازانجاکه انصرافهم تقریبا مقدور نمی باشدبه ان قول معروف تعداد مابه التفاوت بگیرها رازیاد کنیدکه لااقل کمترسرصف بمانیم باعرض پوزش این مطلب یک شوخی بود

  7. ما که واحدی تحویل نگرفتیم همش دروغ و وعده

  8. ساخت مسکن مهر همت مضاعف دستگاههای زیربط را می طلبد . در صورتی که علت افتتاح نشدن پروژه ها ، عدم گازرسانی و آب و برق و نیز عدم راهسازی و محوطه سازی است.
    برای رفع این مشکل دولت باید برای پیمانکار ساختمان ، پیمانکار انشعابات و پیمانکار محوطه ساز زمان دقیق و قاطع را مشخص کند و در صورت عدم انجام بموقع آن ها را جریمه نماید .

  9. ما از سال 87 تا الان فقط پول دادیم و سود پول را فقط تعاونی ها خوردند و الان می گویند افزایش قیمت ساخت را هم ما باید پرداخت نمائیم. لطفا مسئولین رسیدگی کنند.

  10. من یک واحد تو پرنددارم کسی خواست تماس بگیره …واگذارکنم

  11. با اینکه ساختمون ها جیلی بی گیفیتند واقا برای مردم دلم میسوزه -اسکلت پوکیده -میلگرد کم -بتن کم سیمان

  12. بنازم پشت گوش پهن ووجدان ناشته ویاحداقل وجدان خوابتان را انصافا این خدمتی راکه از زمان حضرت ادم تاکنون بی سابقه بوده باید درتاریخ ثبت کرد دزدی در روزروشن وبارضایت صاحب مال انهم به وسعت یک کشوری همچون ایران وبانام حکومت اسلامی

  13. وقاحت بالا تر از این ندیدیم تو چشممون نگاه میکنن و بهمون دروغ میگن واقعا چی در مورد ما مردم فکر کردین .افسووووووووووووووووووووووووووووس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *