شالیزار

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان آمل، مرتضي اميني نياكي پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه كشت برنج در سطح 38 هزار و 450 هكتار از اراضي شاليزاري اين شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: به منظور حمايت و تقويت بهره‌برداران و كشاورزان و افزايش توليد كارگروه فني در اين شهرستان تشكيل شده است.
وي با اشاره به اينكه 31 نفر از كارشناسان رشته‌هاي كشاورزي به عنوان كارشناسان ناظر برنج به كارگيري شده‌اند، افزود: از طريق اين كارشناسان كلاس‌هاي آموزشي، ترويجي و مهارتي براي كشاورزان صورت گرفته است.
مدير جهاد كشاورزي آمل با بيان اينكه 7‌ هزار و 500 تن انواع كود شيميايي در اختيار كشاورزان قرار گرفته است، بيان داشت: انواع كود شيميايي شامل اوره، فسفات و پتاس در اختيار كشاورزان قرار گرفته است.
وي با اعلام اينكه براي فصل نشا تراكتور و كمباين در به كشاورزان تحويل داده شده است، گفت: توزيع 35 دستگاه انواع تراكتور و 15 دستگاه كمباين مخصوص برداشت برنج براي كشاورزان انجام شده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان آمل با بيان اينكه تجهيز و نوسازي 600 هكتار از اراضي شاليزاري اين شهرستان انجام شده است از احداث كانال لاينينگ به طول 9 متر در اين اراضي خبر داد و افزود: ‌7 هزار و 665 هكتار از اراضي شاليزاري اين شهرستان در اين مدت زير‌پوشش بيمه قرار گرفته‌اند.
وي با تاكيد بر اينكه مبارزه شيميايي با آفات برنج در اين اراضي صورت گرفته است، تصريح كرد: مبارزه شيميايي كرم ساقه‌خوار برنج در سطح 35 هزار و 400 هكتار با مصرف 442 هزار و 400 كيلو‌گرم سم، مبارزه بيولوژيك در سطح 4 هزار و 800 هكتار با مصرف يك ميليون و 400 هزار عدد تريكوكارت، مبارزه با علف هرز در سطح 19 هزار و 383 هكتار و با مصرف 48 هزار ليتر سم و مبارزه با بيماري‌ها در سطح 13 هزار و 450 هكتار با مصرف 9450 ليتر سم از جمله اقدامات مؤثر براي مبارزه با افات اراضي برنج‌كاري شده بوده است.
وي در پايان اظهار داشت: شهرستان آمل با توليد 266 هزار تن شلتوك و 160 هزار تن برنج سفيد با احتساب راتون و دوباره كشت رتبه دوم استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *