رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر چه باید برای انجام بررسی ها در جهت اعمال تغییرات فرصت داد، گفت: متصورم که تغییرات در دانشگاه آزاد گسترده نخواهد بود به نحوی که 20 الی 30 درصد مسئولان واحدها تغییر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آنا، دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این سوال که شما چه تدبیری را برای تعامل با هیئت امنا و رئیس آن اندیشده اید، گفت: علم حکم می کند که با همه از جمله هیئت امنا و رئیس آن تعامل داشته باشیم. ما با همه اعضا از نزدیک همکاری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته از قول چند نماینده صحبت هایی انجام شد که آن نمایندگان صحبت های منتشره از قول خود را رد کرده و اعلام کردند که سیاست شان حمایت از دانشگاه آزاد و رئیس آن است.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات همچنان در این دانشگاه ادامه خواهد داشت یا خیر، اظهار داشت: تغییر در آموزش عالی روال علمی دارد ؛چراکه دانشگاه محل حضور فرهیختگان است لذا دلیل تغییر هم باید علمی باشد.

“در عین حال تاکنون چند تن از معاونین دانشگاه تغییر کرده اند ولی در کل معنای تغییر نفی مدیران قبلی نیست. تغییرات در 21 روز کاری اخیر تغییرات خوبی بوده است”.

دانشجو افزود: البته چند معاون و رئیس واحد دانشگاه آزاد تغییر کرده اند ولی ما اشکال را در آدمها نمی بینیم بلکه اشکال در ساختار است و باید هیئت امناهای مستقل بیشتر فعالیت کنند تا هدایت سازمان مرکزی نیز بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه 29 سال مدیریت قبلی در دانشگاه آزاد زحمت کشیده است، تاکید کرد: باید تغییرات طوری انجام شود که به کسی توهین نشود؛ صلاحیت های علمی و عمومی، داشتن مقبولیت و کارایی و همچنین داشتن تجربه موفق سه اصلی است که ما مدیران فعلی و آینده دانشگاه آزاد را با آن ارزیابی و براساس آن تغییرات را هم انجام می دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: اگر چه باید برای انجام بررسی ها در جهت اعمال تغییرات باید فرصت داد اما متصورم که تغییرات در دانشگاه آزاد گسترده نخواهد بود به نحوی که 20 الی 30 درصد مسولان واحدها تغییر خواهند کرد.

دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در رابطه با فعالیت تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد سوال کرده بود، گفت: امیدوارم که سیستم جدید تشکلهای دانشجویی بتوانند زمینه گسترده شدن فعالیت های دانشجویی را فراهم کنند قطعا سیاست این است که زمینه ای را فراهم کنیم تا تشکلهای دانشجویی بیشتر از گذشته در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.

وی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران از تاسیس صندوق بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: اموال و املاک مازاد دانشگاه آزاد فروخته شده و پول حاصل از آنها در این صندوق قرار داده می شود تا با کمک های دولتی و مردمی، این صندوق به نیازهای دانشجویی کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین اضافه کرد: این صندوق در 8 تا 12 ماه آینده تشکیل خواهد شد البته مردم ایران مردمی فهیم و عاقلی هستند و می فهمند که فرق یک مسئول صادق و آکادمیک با یک مسئول سیاسی چیست؟

خبرنگاری هم از دانشجو در رابطه با سفر اخیرش به قم و دیدارش با مراجع تقلید پرسید که وی هم در پاسخ تصریح کرد: در این سفر دیدارهای خوبی با آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و صبحانی داشتیم و بیشتر مراجع تقلید دغدغه هایی در حوزه فرهنگی داشتند البته این دغدغه ها، دغدعه های بنده نیز است به نحوی که شعارمان ارتقاء کیفیت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه توسعه کمی در دانشگاه آزاد صورت گرفته و لازم است در حوزه توسعه کیفی نیز کار شود، تاکید کرد: مشکلات موجود در دانشگاه ها، مشکلات موجود در فرستادن آقایان و خانمها به شهرهای مختلف و محتوای علمی ارائه شده از جمله ای مهمترین سرفصل های کاری در دانشگاه آزاد خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: توسعه کمی دغدغه اول در دانشگاه آزاد نیست و اگرچه بسیاری از اساتید در حال حاضر مکانی برای استقرار ندارند ولی با توسعه کیفی و انجام توسعه کمی در جهت توسعه کیفی این مشکلات برطرف خواهد شد.

دانشجو در پایان به خبرنگاران نیز قول داد که در جهت فراهم کردن امکانات لازم به منظور ادامه تحصیل آنها تلاش کند چراکه براساس گفته خود معتقد است که اگر خبرنگاران در حرفه خود به لحاظ علمی پیشرفت کنند این مسئله می تواند در جهت تحقق اهداف انقلاب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *