هراز نيوز: روزنامه تهران امروز نوشت: نمايندگان پس از يك هفته تعطيلي، در هفته جاري به بررسي گزارش كميسيون اصل 90 درباره 4 مورد شكايت نمايندگان مجلس از رئيس‌جمهور، در خصوص اجراي ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس و گزارش كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات درباره تفريغ بودجه سال 88 كل كشور خواهند پرداخت.

اين شكايت كه نهم اسفند سال گذشته به هيات رئيسه تحويل داده شد، 10 ارديبهشت ماه از طريق هيات رئيسه به كميسيون اصل نود مجلس ارجاع شد كه براي اولين بار گزارش آن قرار بود در هفته اول تير در صحن مجلس قرائت شود اما تاكنون با وجود آنكه هر هفته در دستور كار مجلس قرار گرفته، قرائت آن به تعويق افتاده است.

سيد فاضل موسوي، يكي از اعضاي كميسيون اصل نود در اين خصوص گفت: دليل اين تعويق در قرائت گزارش، بررسي‌ شكايت و تكميل تحقيقات در اين خصوص بود كه به هر حال هر پرونده‌اي مدتي را براي تكميل شدن گزارش بايد صبر كند اما از آنجايي كه اين گزارش آماده است اين هفته حتما گزارش كميسيون در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد. وي افزود: در اين شكايت به‌طور مستدل حدود 50 مورد از تخلفات دولت در چندين محور ذكر شده است.

اين گزارش‌ها مربوط به شكايت ۱۲ نماينده از احمدي‌نژاد درباره عدم معرفي به موقع وزير ورزش و جوانان به مجلس، شكايت ۸ بندي ۱۲ نماينده از رئيس‌جمهور راجع به ۴۰ الي ۵۰ مورد تخلف احصا شده دولت، شكايت ۱۲ نماينده از رئيس‌جمهور در خصوص مقاومت وي در اجراي حكم حكومتي مقام معظم رهبري در قبال وزير اطلاعات و شكايت ۱۵ نماينده از رئيس‌جمهور درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها و بي‌توجهي به نظر شوراي نگهبان هستند. به موجب ماده ۲۳۳ آيين نامه داخلي مجلس هرگاه حداقل 10‌نفر از نمايندگان يا هركدام از كميسيون‌ها، عدم رعايت شئونات و نقض يا استنكاف از اجراي قانون يا اجراي ناقص قانون توسط رئيس‌جمهور يا وزير يا مسئولين دستگاههاي زيرمجموعه آنان را اعلام نمايند، موضوع بلافاصله از طريق هيات رئيسه جهت رسيدگي به كميسيون ذي‌ربط ارجاع مي‌گردد.

همچنين گزارش كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفريغ بودجه سال 1388 كل كشور در دستور كار اين هفته مجلس قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *