آیا بانک ملی در آستانه تصاحب بانک اقتصاد نوین + تصویر

هرازنیوز : سهام بانک اقتصاد نوین طی یک‌ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است و از قیمت‌های کمتر از ۲۵۰۰ ریال به ازای هر سهم به بیش از ۴۵۰۰ ریال رسیده است.

 سهام بانک اقتصاد نوین طی یک‌ ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است و از قیمت‌های کمتر از ۲۵۰۰ ریال به ازای هر سهم به بیش از ۴۵۰۰ ریال رسیده است و همچنان دارای صف خرید سنگین است.

جنس رشد قیمت سهام بانک اقتصاد نوین از نوع جنگ سهامداری و برای کنترل  شرکت بوده است.

طی سال‌های اخیر بانک ملی دو کرسی از پنج هیئت‌مدیره بانک اقتصاد نوین را در اختیار داشته است اما همیشه به دنبال کرسی سوم هیئت و کنترل کامل بانک بوده است.

قبل از شروع دعوای مدیریتی، مجموعه بانک ملی حدود ۴۳ درصد سهام بانک اقتصاد نوین را در اختیار داشت اما طی یک ماه اخیر توانسته درصد سهام خود را به حدود ۴۷ برساند و به نظر می‌رسد با دریافت رأی از چند حقوقی می‌تواند کنترل کامل شرکت را در اختیار خود قرار دهد.

* ترکیب سهامداری و تغییرات عمده مالکیت سهام

اطلاعات بررسی شده از سایت فناوری بورس و صورت مالی شرکت‌های سهامداران نشان می‌دهد که توسعه صنایع بهشهر زیرمجموعه گروه توسعه ملی از زیرمجموعه‌های بانک ملی ایران به میزان ۳۷,۷ درصد، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا زیرمجموعه بانک ملی ۳.۵ درصد، گروه مالی بانک پارسیان ۲.۱ درصد، صندوق بازنشستگی و شرکت‌های وابسته ۳.۶ درصد، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۱.۸ درصد و شرکت خدمات مدیریت سرمایه‌مدار (متعلق به بانک ملی) ۱.۱ سهام را در اختیار دارند.

با این روال، کنترل سهام شرکت بانک اقتصاد نوین با بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی سپرده و زیان نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریالی پس از ۲ دهه از تأسیس (سال ۷۸) از کنترل سهامدار حقیقی خارج و به دست بانک ملی خواهد افتاد.

به گزارش آنا، حدود ۱۵ درصد تسهیلات بانک معوق هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *