آمادگی کامل پلیس راهور برای تامین امنیت ترافیکی در ماه مبارک رمضان

گروه استان ها- مازندران- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از آمادگی کامل پلیس برای تامین امینت ترافیکی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ”مهدی باقری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضان ، گفت: آن چه که بر عظمت اين ماه افزوده و دل هاي مؤمنان را نيز با خود همراه کرده است نزول قرآن کريم بر پيامبر اعظم (ص) و قرار گرفتن شب هاي قدر در اين ماه مبارک است .

رئیس پلی راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهي انتظامي استان با بهره گيري از تمام توان موجود برای برقراري نظم وامنيت توأم با آرامش برای اجرای هرچه بهتر مراسمات اقدام خواهدکرد.

سرهنگ باقری، تصریح کرد: به منظور تکریم روزه داران عزیزو سهولت شرکت در نماز جماعت مساجد نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از نماز از اعمال قانون وسائط نقلیه در اطراف مساجد انجام نخواهد شد .

وی با توصیه به مردم شریف استان در پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خاطرنشان کرد:مردم و مسافران گرامی لازم است ضمن رعایت شئونات اسلامی ، برای صرف غذا فقط از مکانهای پوشیده و از قبل تعیین شده استفاده کنند و از خوردن غذا و آشامیدن حین رانندگی و در انظار عمومی جداً خودداری کنند .

باقری از آمادگی صد در صدی پلیس راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت مردم و روزه داران در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: با تدابیر پیش بینی شده نسبت به روان سازي معابر به ويژه در ساعات قبل از افطار و شب هاي قدر ، روز جهاني قدس و عيد سعيد فطر اقدام خواهد شد .

وی از برخورد قاطع پلیس راهنمایی و رانندگی با تخلفات رانندگی از جمله، روزه خواری راننده و سرنشینان خودروها در حین رانندگی، حمل سگ ، ایجاد آلودگی های صوتی و استعمال دخانیات خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حضور مسافران در شهرستان های ساحلی و سواحل دريا در ايام ماه مبارک رمضان به منظور روان سازي ترافيک، پوشش ترافيکي لازم در شهرستان های مذکور با حضور عوامل گشتي عملیاتی خواهد شد .

وی با اشاره به ایجاد محدوديت هاي شد آمدي برای اجرای راهپیمایی باشکوه روز قدس ، نماز عید سعید فطر و دیگر مراسمات،گفت: به منظور اتخاذ تمهيدات ترافيکي در محل های برگزاري مسابقات فوتسال جام رمضان با هماهنگی های به عمل آمده، به منظور جلوگیری از انسداد معابر و روانسازی ترافیک ، طرح شد آمدی تنظیم و نسبت به کنترل ترافیک در این مکان ها اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در خاتمه بر همکاری های همه جانبه مردم و سایر نهادهای اثر گذار در امنیت و نظم ترافیکی و انتظامی استان با پلیس  تاکید کرد.

کشف قطعات موتورسیکلت قاچاق در شهرستان سوادکوه

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از توقیف یک دستگاه خودروی حامل قطعات موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز سرهنگ” مهدی خادمی ” درباره جزئیات این خبر، گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در حین اجرای گشت کنترلی در این شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری با 2 سرنشین مردمشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن موفق به کشف قطعات کامل یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق شدند .

وی ارزش مجموع قطعات موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 700 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: کالای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد .

سرهنگ خادمی،خاطر نشان کرد: سرنشینان این خودرو که برابر بررسی های به عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان نیز بوده انددستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

دستگیری سارق قطعات خودرو با 8 فقره سرقت در آمل

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان ” آمل” از دستگيري سارق قطعات خودرو با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “نعمت الله آزادی ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري هرازنیوز ، گفت:در پي وقوع چندين فقره سرقت قطعات خودرو، موضوع به طور ويژه در دستور کار مأموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل سرهنگ “نعمت الله آزادی “افزود:ماموران با تشکيل تيم هاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسائي سارق شدند.

سرهنگ “آزادی”،تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، ماموران کلانتری 12 این فرماندهی، سارق را در عملياتي ضربتي، دستگير کردند .

وی همچنین اظهار داشت، متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان از شهروندان خواست : ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي و تجهيز وسايل نقليه خود به سيستم هاي ايمني از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشيا قيمتي در خودرو خودداري کنند و به محض مشاهده افراد مشکوک در اطراف خودرو ها سریعا از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش دهند .

دستگیری سارقان موتور سیکلت در نکا

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق موتور سیکلت و کشف 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ “حسین زارع ” در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در شهرستان و با توجه به اهمیت موضوع، پرونده ای ویژه تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: ماموران تجسس کلانتری 11 این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ زارع، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران این دو متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی،خاطر نشان کرد: متهمان در تحقيقات صورت گرفته تاکنون به سرقت 9دستگاه موتور سیکلت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان عزیز توصیه کرد: هشدار هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکي مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .#

نقش حجاب در امنیت و آرامش روانی

گروه اجتماعی- مازندران- حجاب یک هدیه الهی است ،که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه آن به سعادت حقیقی برسند و اثرات مختلفی بر افراد به خصوص بر زندگی فردی ، اجتماعی و خانوادگی آنان دارد.

لزوم پوشیدگی خصوصا پوشیدگی زن در برابر مرد نامحرم یا بیگانه یکی از مسائل مهم حجاب اسلامی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است ، بی توجهی به مسئله حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست و بی شک پدیده برهنگی بیماری عصر ماست که دیر یا زود به عنوان یک بیماری شناخته خواهد شد .

حفظ حجاب در بخش خانوادگی استواری آن را در پی داشته و کانون خانواده را استحکام می بخشد به طور ی که رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می شود ، با حفظ حجاب و پوشش مناسب دختران و زنان، بسیاری از بیماری های اخلاقی، جنسی و حتی روانی کاهش می یابد و تدبیری که خداوند به کار برده تا زنان از جمال خود در جهت آرامش بخشی و اعتدال جامعه انسانی بهره گیرند، قرار دادن عنصر حجب و حیا در روح زن است .

نفس آدمی دریایی از خواستنی ها و تمایلات است، زمانی که به چیزی رغبت پیدا کند همانند دریا ،توفانی می شود تنها راه آرام شدن جزر و مد این دریا رسیدن او به خواسته حویش است ،لذا برای جلوگیری از چنین موقعیت مهلک و درد طاقت فرسایی حجاب داروی درمان و موجد امنیت و صفای روح است در این رابطه یگ بانوی تازه مسلمان امریکایی می گوید :”سلامت روح مرد و جامعه با نوع و کیفیت پوشش زنان رابطه مستقیم و غیر قابل انکار دارد” .

تلاش جهانی برای فراهم کردن یک بستر مناسب برای زندگی عاری از بیماری نیز تنها معطوف به پیشگیری و درمان بیماری های جسمانی مانند بیماری های قلبی ،عفونی و …. نمی شود ،بلکه علاوه برسلامت جسمانی باید به فراهم کردن محیطی آرام برای آرامش درونی و سلامت روانی افراد توجه ویژه ای شود.

با وجود پیشرفت های سریع در زمینه حل مشکلات جسمی انسان ها ،علم پزشکی هنوز گامی موثر در خصوص حل مشکلات روانی انسان ها برنداشته است،این در حالی است که مشکلات روانی علاوه بر زوال آرامش فرد،نقش موثری را در پدیداری بیماری های جسمانی نیزایفا می کند . این تقویت حجاب با ایمان می تواند باعث کاهش مسائل و مشکلات روحی و افزایش آرامش باشد .

انسان به عنوان عضوی از جامعه ،باید تابع ضوابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در بر پا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام داده است.

یکی از فلسفه های حقیقی وجوب حجاب ،حفظ آرامش زن ،مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیت اجتماعی با توسعه آن می باشد زیرا نفس آدمی ،دریایی مواج از تمایلات و خواسته های اوست که مهمترین آن ها به خوراکی ،امور جنسی و مال و جاه و مقام ،مربوط می شود و بدون شک بالاترین خواسته های مردان ،تمایل به جنس زن است همانگونه که در سخنان عرفا آمده است بزرگترین خواسته های مرد ،رغبت به زنان است .

حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان ،تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست و فقط برای سامان دهی خلقیات و ملکات نفسانی آدمیان موثر نمی باشد بلکه از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است.

پوشش دینی پیام عفت ، شخصیت ، خداترسی و از ویژگی های زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابتش را می ستایند و در این صورت است که زن نه تنها در سنگر حجاب خود،از تیر نگاه های زهر آلود ،سخنان آزار دهنده و بر خوردهای اراذل جامعه در امان خواهد بود ، بلکه امنیت و آرامش درونی خود و اجتماع خویش را برقرار خواهد کرد. نکته معنوی و عرفانی قابل ذکر در این باب ،پیام الهی آفریدگار هستی ،خطاب به زنان است.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که دارای هوش معنوی بالا و یا از منابع کنترل معنوی درونی بسیار مناسبی برخوردارند،از تعارض درونی کمتری برخوردار بوده و در پی احساس آرامش بالا دارای طول عمر بیشتری نسبت به کسانی هستند که از معنویت فاصله گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *