رئیس هیئت کشتی آمل گفت: با کسب مقام قهرمانی وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان توسط قاسم رضایی، آمل در المپیک 2012 لندن صاحب نماینده شد.

قدرت الله نهاوندیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قاسم رضایی در دوره گذشته بازیهای المپیک که در کشور چین برگزارشده بود، حضور داشت و با کسب سهمیه ورودی در بازیهای قزاقستان، دومین حضور متوالی خود در المپیک را تجربه خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: قاسم رضایی فرنگی کار آملی تیم ملی، تنها ورزشکار این شهرستان بوده که سابقه حضور در المپیک را به نام خود ثبت کرده است.

رئیس هیئت کشتی آمل به شرایط کسب مقام قهرمانی و تصاحب سهمیه المپیک لندن در مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک در کشور قزاقستان اشاره کرد و ادامه داد: قاسم رضایی ملی پوش وزن 96 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر از سد داوید سالدادزه ، نایب قهرمان المپیک از ازبکستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

نهاوندیان گفت: رضایی برای حضور در فینال و کسب سهمیه المپیک با نیگچائو ژای از چین مبارزه کرد و در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر حریفش را شکست داد و علاوه بر حضور در فینال، پنجمین سهمیه کشتی فرنگی را در المپیک برای کشور به ارمغان آورد.

وی یادآورشد: فرنگی کار ملی پوش شایسته آملی در دیدار پایانی این مسابقات در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر نوریکاتسو سایکاو از ژاپن را مغلوب هنرنمایی خود کرد و بر سکوی نخست وزن 96 کیلوگرم ایستاد.

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک روزهای 12 و 13 فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *