هراز نیوز :تروریست نروژی که سال گذشته ۷۷ نفر را به قتل رساند گفت قصد داشته اوباما را هم در هنگام دریافت جایزه صلح نوبل ترور کند.

خبرگزاری فارس: نقشه تروریست نروژی برای ترور اوباما در هنگام دریافت جایزه صلح نوبل

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «تلگراف»، «آندرس برویک» به پلیس گفته که قصد داشته اوباما را در زمانی که در حال دریافت جایزه صلح نوبل بوده ترور کند.

«آندرس برویک» ۳۳ ساله فردی است که در ۲۲ ژولای سال گذشته در یک بمب‌گذاری تروریستی ۷۷ نفر را در اسلو نروژ  به قتل رساند.

به گزارش روزنامه تلگراف، «برویک» به پلیس نروژ گفته است قصد داشته اتومبیلی پر از مواد منفجره را به سمت تالار شهر اسلو ببرد و در هنگام دریافت جایزه صلح نوبل از سوی اوباما آن را منفجر کند.

البته «برویک» گفته  که حمله او به اوباما تنها می‌توانست جنبه «نمادین» داشته باشد، چرا که او می‌دانست که نیروهای امنیتی حاضر در این اجلاس از نزدیک شدن خودروی او به این مراسم جلوگیری می کردند.

وی افزود اگر موفق به انجام این کار نمادین می‌شد، می‌توانست به بهترین نحو پیام  مبارزه با اسلام خود را به میلیون‌ها نفری که در آن لحظه مراسم را از تلویزیون می‌دیدند، منتقل کند.

«برویک» پیش از این به پلیس گفته بود به نظر وی، حمله تروریستی شهر اسلو که ۷۷ کشته بر جای گذاشت، اقدامی بود که برای هشدار به نروژی‌‌ها در مورد خطر ترویج اسلام ضروری بود.

قرار است دادگاه «برویک» روز ۱۶ آوریل برگزار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *