بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی  در تور دبی

همیشه سفر به کشورهای دیگر هیجان و شوری در خود نهفته دارد، این حس زمانی افزون تر می شود که مقصد سفرتان شهری خاص هم باشد.

می خواهیم به دبی برویم یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه که در سالهای اخیر پرآوازه و مشهور شده است.

انگیزه های سفر به دبی در تور دبی بسیار متفاوت اند؛ برخی برای تجارت، برخی برای پارک های آبی دبی و یا گشت و گذار در آسمان خراش های غول آسا و سواحل آفتابی و زیبا این شهر را برای مسافرت انتخاب می کنند، اما یکی از هیجان انگیزترین نکات در سفرهای خارجی تجربه ی غذا و خوراکی های خوشمزه و مخصوص به آن جا است.

به گزارش سفر باتو ، پیش از سفرهای خارجی بهتر است در رابطه با غذاهای محلی و بهترین خوراکی هایی که می شود در آن شهر امتحان کرد، اطلاعات کافی کسب کنیم و کمی با آن ها آشنا شویم تا خاطراتی به یادماندنی تر را به دست آوریم.

نکاتی که باید پیش از خوردن غذا در دبی بدانید

_دبی دارای غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان قیمتی است، پیشنهاد می کنیم غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنید.

_ عادات غذایی در دبی اغلب مانند دیگر شهرهای امارت متحده ی عربی است.

_برای این که هزینه ی خوراکتان کمتر شود در هتل های سطح پایین تر غذا بخورید.

_ گوشت خوک در دبی سرو نمی شود و تنها در برخی مناطق خاص برای توریستان خارجی از این گوشت استفاده می شود.

_ در دبی غذاهای گوشتی محبوب ترند.

_ انواع غذاهای بین المللی و رستوران های فست فود زنجیره ای معروف دنیا در دبی موجود هستند.

_ اگر غذاهای دریایی را می پسندید می توانید انتخاب های خوبی در دبی داشته باشید.

در ادامه به معرفی بهترین غذاهایی که می توانید در دبی امتحان کنید، خواهیم پرداخت.

 

تبوله

به تلفظ این غذا کاری نداشته باشید فقط از مزه خاص و خوشمزه آن لذت ببرید! تبوله یک سالاد عربی است که از گوجه، پیازچه و خیار درست می شود و با نعنای تازه و آبلیمو مزه دار می شود. می توانید در آن ذغال اخته، ذرت و برگ های درخت انگور هم بریزید. اگر عاشق سالاد هستید حتماً آن را امتحان کنید.

الهریس

برای پخت الهریس که از غذاهای دبی است، گندم، گوشت و نمک را با هم مخلوط کرده و برای چندین ساعت می پزند بعد از مدتی این غذای فوق العاده درست می شود. این غذا، آنقدر خوشمزه است که از بشقاب دوم آن نمی توانید بگذرید! این غذا بیشتر در ماه رمضان، عید و مراسم عروسی پخته می شود و یکی از غذاهای دبی است. آن را با کره و پودر دارچین می خورند و کسانی که به مزه شیرین علاقه دارند هم بر روی آن شکر می ریزند. الهریس در واقع همان حلیم ایرانی است.

فتوش

فتوش یک غذای سالاد نونی است که در آن تکه های سرخ شده نان پیتا را با سبزیجات مخلوط می کنند. سبزیجات را کمی بزرگ خرد می شوند و معمولاً بر روی آن ها سماق پاشیده می شود تا مزه ترش مانند پیدا کنند. این غذا از سبک ترین غذاهای دبی است و برای کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند می تواند بدون اینکه وزن آن ها را زیاد کند بسیار خوشمزه باشد.

فلافل

در خاورمیانه و در تور ارزان دبی  این غذا به نام طعامیا شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران است. هم چنین دارای شهرت پرطرفدارترین خوراکی فلسطین است. این غذا معادل سیب زمینی سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو می‌شود.

هوموس

هوموس، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می‌شود. هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سِرو می‌شود. هنگامی که صحبت از هوموس به میان می‌آید، نمی‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

گجیا

– گجیا یکی از مشهورترین غذاهایی است که در اکثر رستوران‌های دبی سرو می‌شود و در میان پرافتخارترین غذاهای رستوران‌های این شهر قرار دارد. این غذا از بریان کردن یک بره‌ی کامل تهیه می‌شود و با برنج، سبزیجات و دانه‌های روغنی سرو می‌شود. اگر دوست دارید که طعم اصلی غذاهای دبی را بچشید، سفارش این غذا را فراموش نکنید

کوشاری |

کوشاری نام یکی از محبوب ترین غذاهای عربی است که ریشه ی مصری دارد و در اغلب رستوران های مصر یافت می شود اما میتوان لذیذترین هایش را در دبی پیدا کرد.

ماده ی اصلی این غذا برنج و ماکارونی است. برنج با عدس و نخود مخلوط می شود و رویش ماکارونی که همراه با سس گوجه فرنگی و پیاز داغ فروان مخلوط شده ریخته می شود.

از طعم دهنده های کوشاری می توان به سرکه، نمک و فلفل اشاره نمود که مزه ای خاص و دوست داشتنی به این غذا می دهند.

۲ ) شاکشوکا |

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید.

از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند.

 

در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.

همه ی مواد باهم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند، اگر به دنبال خوراکی خوشمزه و ساده هستید شاکشوکاهای خوش طعمی در دبی پیدا می شود. آفرهای ویژه تور لحظه آخری دبی را از دست ندهید.

خوراک ماهی دودی مکرل |

اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی هستید که بی نظیر و متفاوت باشد این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم.

از مواد اصلی این غذا ماهی، خامه، پیاز و ترب کوهی است . البته برخی سبزیجات را هم به دلخواه به این مخلوط می افزایند.

تمامی مواد خوب پخته و باهم میکس می شوند، در نهایت مخلوط بدست آمده را در کاسه می ریزند و سرو می کنند. در کنار این خوراک نان هم قرار می دهند. خوراک ماهی دودی مکرل هم به عنوان میان وعده و هم وعده ی غذای اصلی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *