پنج تن از هموطنان لرستاني که براي زيارت به سوريه رفته و توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند، با تلاش وزارت امور خارجه کشورمان آزاد و سحرگاه امروز وارد تهران شدند.

به گزارش هراز نیوز به نقل از واحد مرکزي خبر ، آقاي سيدكاظم سجادي، مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه که در مراسم استقبال از اين گروه حضور داشت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اين گروه از خرم آباد براي زيارت حضرت زينب (س) عازم سوريه شده بودند که متاسفانه اتوبوس حامل زائران در 12 بهمن سال گذشته متوقف شد و 11 نفر از آنها توسط افراد ناشناس ربوده مي شوند.

وي افزود: با تلاش هاي وزارت امور خارجه و سفارت خانه هاي ايران در سوريه و ترکيه موفق شديم که 5 تن از اين عزيزان را از راه ترکيه به ايران منتقل کنيم.

سجادي درباره 6 زائر باقيمانده هم گفت: آنان همراه با اين گروه بودند و وضعيت سلامتي آنها مناسب است،‌ ما هم با رايزني هاي انجام شده سعي مي کنيم که آنان هم به زودي آزاد شوند و به ايران برگردند.

وي همچنين سفارتخانه هاي ايران در ترکيه، قطر و سوريه را مشغول تلاش و کار براي آزادي مهندسان ايراني ربوده شده در سوريه بيان و تصريح کرد: موضوع آنان از زائران جداست چرا که اين افراد در سوريه مشغول به کار بودند ولي اميدواريم اين رايزني هاي مشترک بتواند راهکاري براي آزادي مهندسان باشد.

مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه علت ربوده شدن اين گروه از زائران را وضعيت خاص سوريه در آن مقطع ذکر کرد و گفت: هم اکنون وضعيت خيلي بهتر شده و امنيت و ثبات بيشتري در اين کشور حاکم است البته ما به همه زائران توصيه مي کنيم که با کاروانها و به صورت گروهي سفر کنند، ضمن آن که مواظب امنيت و حفاظت خود هم باشند.

براساس اين گزارش چند تن از زائران ربوده شده در مصاحبه با خبرنگار ما گفتند که پس از عبور از شهر حلب و در شب هنگام، اتوبوس آنها متوقف و ربايندگان يازده نفرشان را پياده کرده و باقي که زن و بچه و چند پيرمرد بودند، به راه خود ادامه دادند.

اگر چه دو تن از اين 5 نفر سني بالاي 60 سال داشتند ولي ربايندگان تلاش داشتند که جوانترها را به همکاري با دولت سوريه و پيرترها را به امور خدماتي مانند رانندگي و مخابراتي متهم کنند در حالي که ايشان شغل کشاورزي داشتند و اهل خرم آباد يا روستاهاي اطراف آن بودند.

همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه از آزادي پنج تن از زائرين ايراني که ازجانب افراد مسلح ناشناس در شهر حمص سوريه ربوده شده بودند و بازگشت آنان به آغوش خانواده ابراز خوشحالي کرد.

رامين مهمانپرست همچنين از تلاش مقامات دولت ترکيه و وزارت خارجه آن کشور که به دنبال تماس و رايزني آقاي صالحي با همتاي خود در زمان ربوده شدن زائرين و قول مساعدت آنها صورت پذيرفت تشکر و قدرداني کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *