به گزارش هراز نیوز به نقل از  پرس تي وي ، قيمت بنزين در آمريکا در حال افزايش است. اين مساله سبب شده است وضع زندگي مردم بغرنج شود چراکه آنها بايد پول بيشتري براي پر کردن باک خودروهاي خود در نظر بگيرند. تحليلگران معتقدند پيش از فرا رسيدن فصل تابستان در آمريکا ، قيمت هرگالون بنزين از مرز چهار دلار خواهد گذشت. در يک ماه گذشته قيمت بنزين در آمريکا هر گالون ، سي سنت افزايش يافته است.مردم آمريکا به شدت از اين مساله ناراحت هستند.

يک شهروند آمريکايي در اين خصوص گفت:« براي پرکردن باک خودروهايم بايد حدود يکصد دلار پرداخت کنم. اين وضع بسيار بد است. از چند سال پيش قيمت بنزين در حال افزايش بوده است و روز به روز بدتر مي شود.»

در حال حاضر در شماري از جايگاههاي سوخت گيري در شهر نيويورک ، قيمت هرگالون بنزين به چهار دلار و بيست سنت و حتي به چهار دلار و پنجاه سنت رسيده که از متوسط قيمت بنزين در آمريکا بيشتر است. شهروندان نيويورک روزهايي را به خاطر دارند که قيمت بنزين پنج درصد قيمت کنوني بود.

يک شهروند آمريکايي دراين باره گفت:« من فردي پير هستم و به خوبي روزهايي را به ياد دارم که سالها قبل قيمت بنزين ، بيست و هفت سنت در هر گالون بود.»

نتايج نظرسنجي هاي نشان مي دهد هفتاد درصد مردم آمريکا از عملکرد باراک اوباما،رئيس جمهور آمريکا، در زمينه مقابله با قيمت بالاي بنزين ناراضي هستند. در نيويورک ، هيچ فردي به اندازه رانندگان تاکسي از افزايش قيمت بنزين متضرر نشده اند زيرا اين مساله به شدت سبب کاهش درآمدهاي آنها شده است.

يک راننده تاکسي در نيويورک گفت:« درآمد ما بسيار کاهش يافته است زيرا بايد بخش قابل توجهي از درامدمان را براي خريد بنزين صرف کنيم.»

اکثر رانندگان تاکسي در نيويورک بايد هزينه سوخت خودروهايشان را تامين کنند و درنتيجه هرچه قيمت بنزين افزايش يابد، به همان اندازه درآمد اين افراد کاهش پيدا مي کند. مردم معتقدند حرص و طمع شرکتهاي نفتي يکي از عوامل اصلي افزايش قيمت بنزين است. به نظر آمريکايي ها شرکتهاي نفتي با همکاري وال استريت، قيمت بنزين را افزايش مي دهند تا سود بيشتري به دست بياورند.

يک راننده تاکسي در نيويورک گفت:« فکر نمي کنم قيمت بنزين کاهش پيدا کند. به نظرمن، قيمت بنزين همچنان بالا خواهد بود. شرکتهاي نفتي قيمت بنزين را با زدو بندهاي پشت پرده بالا نگاه خواهند داشت.»

درحالي قيمت بنزين در آمريکا در حال افزايش است که شرکتهاي نفتي از اين مساله به شدت منتفع مي شوند. آمار منتشر شده نشان مي دهد پنج شرکت مطرح نفتي جهان در سال گذشته حدود يکصد و چهل ميليارد سود بردند و در يک دهه گذشته بيش از يک تريليون دلار سود برده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *