سوريه گزارش داد ارتش آزاد سوریه توانسته است در یک عملیات غافلگیر کننده شماری از نظامیان رژیم اسد را به اسارت خود در آورد.

به گزارش العربیه بر اساس همین گزارش عملیات ارتش آزاد بامداد صبح امروز عليه ایستگاه بارزسی جاده راه آهن در نزدیکی روستای “بدما” در مرز دو کشور سوریه و ترکیه صورت گرفته است.

منابع ارتش آزاد سوریه گفته اند که بر اثر این حمله دو سرباز رژیم سوریه کشته و 17 تن دیگر به اسارت درآمده اند.

ارتش آزاد سوریه همچنین تاکید کرده است که به تمامی تجهیزات نظامی گروه مستقر در ایستگاه بازرسی دست یافته است.

از سوی دیگر ارتش سوریه برای دومین روز متوالی مناطق حمص، ادلب، الخالدیه، دیر بعلبه، دير الزور ، حماه، وادی العرب ، درعا و اطراف شهر القصیر را زیر آتشبار سلاحهاى سنگین خود قرار داده است.

بر اساس گزارش العربیه ارتش سوریه شهر عزاز در استان حلب و مسیر منتهی به فرودگاه شهر حلب را نيز گلوله باران کرده است.

هیات هماهنگی انقلاب سوریه امروز اعلام کرد 94 تن از مخالفان بشار اسد در جريان تظاهرات صورت گرفته در حمص و ادلب به دست نیروهای امنیتی و ارتش سوریه کشته شدند.

این در حالی است که در 24 ساعت گذشته، درگیری های شدیدی میان ارتش آزاد و ارتش رژیم بشار اسد در مناطق القابون، جوبر، دمشق، حرستا، معضمیه شام، عربین و مسرابا در حومه دمشق در گرفت که به کشته شدن تعدادی از نظامیان رژیم سوریه منجر گردید.

از سوی دیگر والری آموس، مسئول ارسال کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد به دلیل عدم امكان كمك رسانى و ناتوانایی اين سازمان در توزیع و يا ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق مختلف سوريه ابراز تاسف کرده است .

آموس در بیانیه ای اعلام کرد با ادامه جنگ و خشونت در شهرهای مختلف، از جمله دمشق، وضعیت در سوریه در حال بدتر شدن است و به دلیل ناامنی ها درحال حاضر فعالیت های تیم امدادی برای ارايه خدماتی همچون رساندن مواد غذایی محدوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *