به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران ، در آستانه 27 اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، حسین یحیی زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در گزارشی، مختصری از فعالیت یک ساله روابط عمومی دانشگاه مازندران( از اردیبهشت ماه 96 لغایت اردیبهشت ماه 97) را تشریح نمود.
در ذیل متن کامل این گزارش را مشاهده می کنید.
* در بخش سایت:
*به روز رسانی اخبار و اطلاع رسانی سریع اطلاعیه ها و همچنین انتخاب تیترهای مناسب خبری که موجب أعتماد و بازدید بیشتر دانشگاهیان شده، به طوری که هم اکنون به طور میانگین کمتر خبری است که کمتر از 700 بازدید کننده داشته باشد در صورتی که در دوره های گذشته به سختی بازدید خوانندگان از یک خبر به بالای 500 می رسيد.
*افرایش تعداد اخبار کار شده در سایت دانشگاه مازندران در مقایسه با سال های گذشته
* ارسال الکترونیکی اخبار و رویدادهای دانشگاه به بیش از 100 رسانه گروهی در سطح کشوری و استانی.
* درج 814 خبر در سایت دانشگاه مازندران در مدت یک سال اخیر (به غیر از اطلاعیه ها)
* انعکاس اخبار دانشگاه در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
* ارتباط موثر با رسانه های گروهی استانی و کشوری ورایزنی های مستمر جهت انعکاس مطلوب اخبار دانشگاه به نحوی که خود رسانه ها، چگونگی درج و چاپ مقالات و مطالب اساتید دانشگاه را در رسانه ی خودشان پیشنهاد کرده اند (شما میتوانید همه روزه از پوشش مناسب اخبار دانشگاه در پایگاه های اطلاع رسانی خبرگزاری ها و سایت های خبری مختلف نظیر ایرنا، ایسنا، مهر، فارس ایکنا و … دیدن فرمایید)
* انعکاس اخبار دانشگاه در روزنامه های محلی و کشوری (پوشش مناسب اخبار در دانشگاه در روزنامه های اطلاعات، همشهری، ابتکار، کیهان، بشیر، وارش، حرف. دیار سبز، خبر شمال و نيز هفته نامه ها و… را ملاحظه فرمایید)
* موفقیت در سایت برترین های روابط عمومی های استان(پوشش مناسب و انعکاس مطلوب بیش از 3960 خبر و گزارش تصویری از بخش های مختلف دانشگاه، موجب گردیده که روابط عمومی دانشگاه مازندران علیرغم اینکه دیرتر از سایر ادارات کل، نهادها، ارگان های دولتی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی به این سایت پیوست، اما از میان حدود 100 روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، در رده اول برترین ها و با اختلاف 750 خبر بالاتر از رتبه دوم(استانداری مازندران) قرار دارد .
* راه اندازی کانال رسمی روابط عمومی دانشگاه با آدرس @pr_umz در پیام رسان های داخلی
** در بخش ارایه طرح ها و پیشنهادها:
* طرح تهیه پوشه با تاریخچه و تصاویر دانشگاه مازندران
* طرح برگزاری مراسم 50مین سالگرد تاسیس دانشگاه مازندران (در دست اقدام)
*طرح تدوین اساسنامه جشن فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه
*طرح تهیه و تدوین گاهشمار برنامه های اجرایی دانشگاه
*طرح تهیه دفترچه تلفن ویژه مسوولان دانشگاهی
*آماده سازی خبرنامه ی الکترونیکی شکوفا بنا به تاکید هیات رییسه محترم دانشگاه
*طرح هفته نامه مجازی دانشگاه با عنوان “دانشگاه مازندران در هفته ای که گذشت” که تاکنون 24 نسخه از آن منتشر گردیده است.
* طرح تهیه و انتشار سخنان بزرگان در قالب “سخن روز” در فضای مجازی
* طرح انتشار جملات قصار با موضوع روابط عمومی تحت عنوان “پیش به سوی روابط عمومی موفق و برتر”
* طرح تهیه و خریداری بچ( نشان سینه )
*سایر فعالیت های موظفی روابط عمومی در طی ۶ ماه اخیر با جدیت و هماهنگی با سایر بخش ها و حوزه های اجرایی کماکان و به نحو مطلوب و مناسب انجام می شود: نظیر، همکاری با برگزاری نشست ها، همایش ها، سمینارها، گردهمایی های مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی و… با سایر بخش ها و حوزه های دانشگاهی ( پوشش خبری، عکاسی و فیلمبرداری از برنامه ها، تهیه کلیپ به مناسبت های مختلف، دعوت از خبرنگاران، نصب پرچم ها، بنرها و پارچه های مناسبتی به مناسبت های مختلف، تهیه ی بنر و کارت تسلیت به مناسبت فوت بستگان درجه ی یک همکاران دانشگاهی و ارسال آن به درب منزل، دعوت نامه ها، تهیه لوح های تقدیر، تهیه ی بیانیه ها، پیام ها، طراحی و تهیه ی خبرنامه شکوفا و …)
برنامه های آتی:
*تهیه سرود دانشگاه
*به روزرسانی کلیپ معرفی دانشگاه
* تشکیل اتاق فکر رسانه ای( با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی استان )
* ارتباط صمیمی و مستمر با خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی استانی و کشوری
* اجرای طرح تور رسانه ای استانی و کشوری
* تهیه دفترچه تلفن بخش ها و حوزه های مختلف دانشگاه
* برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مسوولان روابط عمومی با هماهنگی معاونت محترم توسعه و پشتیبانی دانشگاه
* طرح ایجاد اتوماسیون روابط عمومی دانشگاه ( فراهم کردن فضایی برای ارسال مطالب مهم انگیزشی، خبری، آموزشی و … و ارتباط دو سویه مسوولان با همکاران دانشگاهی)
فلاح خبرنگار بابلسر, [18.05.18 20:13]
* ایجاد اتحادیه روابط عمومی دانشگاه های استان مازندران( دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی – کاربردی و
* ادامه دیدارها با روسا، مدیران و مسوولان دانشگاه
* ادامه نشست های دوره ای با مسوولان روابط عمومی دانشکده های تابعه و رابطان خبری معاونت ها
*تهیه شناسه معرفی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه مازندران
*تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان بابلسر با همکاری فرمانداری شهرستان، به منظور تقویت ارتباط برون سازمانی و شناساندن مناسب و مطلوب دانشگاه مازندران به افراد خارج از دانشگاه
* تهیه کتاب الکترونیکی خاطرات ایثارگران دانشگاه مازندران
*تهیه کتاب معرفی دانشگاه مازندران با تمام اطلاعات، امکانات، تجهیزات آزمایشگاه ها، رصدخانه، کتابخانه، باشگاه های ورزشی، سالن های اجتماعات و … به دو زبان فارسی و انگلیسی به منظور شناساندن دانشگاه به مخاطبان خارج از دانشگاه و خارج از کشور
* طراحی و تهیه بروشور معرفی دانشکده ها به تفکیک و به دو زبان فارسی و انگلیسی .
*اجرای طرح خواهر خواندگی روابط عمومی دانشگاه با روابط عمومی دانشگاه های کشورهای حاشیه ی دریای خزر .
** فعالیت های دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور .
*تقویت و تاثیرگذاری مطلوب و شایسته در همکاری ها و تعامل بین روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 2 کشور * کسب دبیری منطقه 2 کشور برای چهارمین بار متوالی .
* برگزاری 3 دوره جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران برتر منطقه 2 کشور .
* برگزاری 3 دوره جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور .
* برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روابط عمومی های دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 2کشور .
* برگزاری نمایشگاه دستاوردها و موفقیت های روابط عمومی های دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور .
* برگزاری 16 دوره نشست تخصصی مدیران روابط عمومی منطقه 2 کشور .
* برگزاری 16 دوره کارگاه آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه 2 کشور .
* کسب 3 رتبه برتر سومین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومی های برتر منطقه 2 کشور.
* کسب 3 رتبه برتر اولین جشنواره فیلم کوتاه منطقه 2 کشور .
* راه اندازی کانال خبرگزاری رسانه و دانشگاه (خرد)