مراسم خطبه خواني شب شهادت حضرت ثامن الحجج(ع)

 

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در صحن انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار  شد.

به گزارش هراز نیوز ، خطبه‌‌خوانی شب شهادت و مراسم شام غریبان حضرت رضا(ع) دو مراسمی است که همه ساله در این ايام در حرم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) برگزار می‌‌شود و آیین خطبه‌‌خوانی نیز در شب شهادت امام هشتم(ع) با حضور  توليت آستان قدس رضوي و جمعی از شخصیت‌‌های کشوری و استانی و خادمان بارگاه منور رضوی برپا  شد.
خطبه‌‎خوانی یکی از آیین‌‌های دینی و سنتی در حرم مطهر رضوي است که تنها دو نوبت در سال یعنی در شب شهادت علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا(ع) و شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌‌شود، در این مراسم افراد با در دست داشتن شمعی فروزان به خطبه‌ مخصوص شب شهادت حضرت رضا(ع) گوش  فرا می‌‌دهند.
برگزاری مراسم خطبه‌خوانی امسال شب شهادت امام رضا(ع) روز شنبه 27 آبان ماه  پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوي پیش‌بینی شد.
در مراسم شام غريبان حضرت ثامن الحجج(ع) نيز  خدام بارگاه منور علي بن موسي الرضا(ع) با در دست داشتن شمع و لاله هاي فروزان از سازمان مركزي آستان قدس رضوي به سوي بارگاه نوراني آن امام همام براي عرض تسليت حركت مي‌كنند و در صحن انقلاب حرم رضوي گردهم جمع مي شوند.
به گزارش هراز نیوز عاشقان و دلسوختگاني كه در اين شب ها توفيق حضور در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) را پيدا نكرده اند، مي توانند پخش زنده اين مراسم را از شبكه هاي ملي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *