مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، با بیان اینکه بیش از ۲۰۵ هزار نفر در سه ماه نخست امسال به سینما رفتند، گفت: میزان فروش ۱۰۶ میلیون تومان بوده است.

احد جاودانی اظهار داشت: با افزودن سالن‌های نمایش فیلم دیجیتال در مجتمع فرهنگی قائمشهر، غدیر جویبار، پیامبر اعظم نور و سالن سیار غدیر محمودآباد به شبکه نمایش فیلم‌های سینمایی استان مازندران دسترسی علاقمندان به تماشای فیلم‌های روز سینمای ایرانی در این شهر ها میسر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استعدادهای فرهنگی، هنری، بومی و طبیعی مازندران برای تولید فیلم‌های سینمایی، به تولید ۲۷ فیلم کوتاه و ۱۷فیلم مستند در نیمسال اول سال جاری توسط سینماگران جوان  استان مازندران اشاره کرد و افزود: ۱۰ فیلم کوتاه داستانی دیگر درحال اتمام است.

وی اظهار داشت: استقبال تماشاچیان از اکران فیلم در سالن‌های سینما و افزایش حضور مخاطبان بیانگر ضرورت توجه به سالن‌های سینما در استان گردشگرپذیر مازندران است.

جاودانی فروش سه ماهه نخست سال را حدود ۱۰۶میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دراین مدت ۲۰۵ هزار و ۵۱۸مازندرانی به سینما رفتند.

محمد محمدی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز از رشد سه برابری تماشاچیان سینما در سه سال اخیر خبر داد و افزود: فروش فیلم ها نیز در سه سال اخیر رشدی ٥ برابری داشته است.

هم اکنون ١٤ سینما در مازندران با ٥ هزارو ٦١١ صندلی به اکران فیلم مشغول هستند که این تعداد سینما با برنامه‌ریزی انجام شده افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *