دایی و خُرزا دزدی !

 مردی که با همدستی خواهرزاده و سه نفر از دوستانش یک باند سرقت تشکیل داده بود، بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

به گزارش خبرنگار ما، اردیبهشت سال ٩٤، مأموران شکایت‌‌های مشابهی درباره سرقت‌های سریالی در شرق پایتخت دریافت کردند. شواهد نشان می‌داد اعضای یک باند گاهی با سرقت از منازل، اموال‌ گران‌بهای آنها را سرقت و گاهی در پوشش مسافرکش از مردم زورگیری می‌کنند.

درحالی‌که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد، کارآگاهان توانستند دو نفر از متهمان را که دایی و خواهرزاده بودند و یکی از آنها سابقه‌دار بود، بازداشت کنند.

یکی از متهمان به نام ساسان در بازجویی‌ها گفت: به‌دلیل فقر با خواهرزاده و سه نفر از دوستانم این باند را تشکیل دادیم و پس از شناسایی منازل، از آنها سرقت می‌کردیم؛ گاهی اگر منزل خالی پیدا نمی‌کردیم به‌عنوان مسافرکش از مردم اخاذی می‌کردیم. با اعترافات دایی و خواهرزاده و شکایت ٣٨ نفر از شاکیان در حالی کیفرخواست علیه آنها صادر شد که تلاش پلیس برای بازداشت سه عضو فراری باند ادامه داشت.

با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده رفت. در این جلسه شاکیان پس از قرائت کیفرخواست در جایگاه ویژه قرار گرفتند، یکی از آنها گفت: در کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پژو همراه با سه سرنشین توقف کرد.

پس از گفتن مسیر سوار خودرو شدم. پس از طی‌کردن یک مسافت کوتاه یکی از سرنشینان خودرو که پشت‌سر من نشسته بود صندلی من را خواباند و با کوبیدن چاقو به پایم ٥٠٠ هزار تومان پولی را که داشتم سرقت کردند و پس از سرقت پول‌هایم، من را از ماشین به بیرون پرت کردند.

یکی دیگر از شاکیان گفت: متهمان خود را مأمور معرفی کردند، هنگامی که از آنها کارت شناسایی خواستم به من حمله کردند و به صورتم اسپری اشک‌‌آور زدند. آنها تلفن همراه و یک‌میلیون‌و ٦٠٠ هزار تومان پول از من سرقت کردند.

در ادامه جلسه ساسان، در برابر قضات ایستاد و با انکار اتهاماتش گفت: حرف‌های قبلی‌ام تحت فشار بود و هیچ‌‌یک از آنها را قبول ندارم. سپس خواهرزاده‌اش کامران در جایگاه ایستاد و گفت اتهام زورگیری را قبول دارم اما در سرقت از منازل شرکت نکردم.

در پایان قضات با شنیدن شکایت همه قضات جلسه را تجدید کردند. متهمان روز گذشته برای دومین بار برای ارائه دفاعیات پای میز محاکمه ایستادند و با این ادعا که همه اعترافاتشان تحت فشار بوده است همه اتهامات خود را رد کرند. با پایان گفته‌ آنها قضات ختم جلسه را اعلام و برای صدور رأی وارد شور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *