به دنبال انتشار يادداشتي از سوي الياس نادران در سايت الف وابسته به احمد توكلي كه موجب ابراز ناراحتي و گلايه بسياري از نيروهاي انقلاب و سايت رجانيوز نسبت به اين يادداشت توهين آميز شد،‌ اين كانديداي جبهه متحد با انتشار توضيحي، نسبت به مطلب گذشته خود عذرخواهي كرد.

متن يادداشت نادران كه سايت الف آنرا منتشر كرده است به اين شرح است:

ضمن تشكر از همه آنها كه اينجانب را مورد لطف قرار داده و اظهار نظر كرده‌اند و عذرخواهي نسبت به دوستان متدين و انقلابيم كه خاطر شريفشان آزرده گرديد، نكاتي را تقديم مي‌دارم:

۱- انتخابات در تهران در درجه‌اي از اهميت قرار دارد كه همواره بر آرايش سياسي و مديريتي مجلس تاثير گذار بوده است. تاكيد بنده بر جستجوي سازو كار وحدت بوده و اينكه انتقال اين اختلافات و خدشه‌ها به داخل مجلس آنرا از كارآمدي دورتر خواهد كرد. وحدت از آن درجه اهميت برخوردار است كه بايد انعطاف كافي داشت و بنده اعلام كرده بودم كه به اين منظور حاضرم كنار بروم .
۲- هشدار ديگر بنده نسبت به غفلتي بوده كه در جبهه متحد صورت گرفت. بعد از ماجراي تلخ مجلس ششم همواره تاكيد بر اين بوده است كه افرادي كه موجب كاهش اقبال به ليست مي‌شوند در ليست قرار نگيرند و درخواستم اين بود كه در اين مرحله و بخصوص براي تهران ليست اصلاح شود و لو آنكه اين كار يكطرفه صورت گيرد.
۳- تعدادي از نامزدهاي اختصاصي جبهه پايداري در حوزه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر داراي صلاحيت مي‌دانستم، به آنها راي داده‌ام و به ديگران هم توصيه كردم راي بدهند.
۴- تلاش ديگرم اين بود كه نسبت به سوء استفاده احتمالي جريان انحرافي از اختلافات بين اصولگرايان توجه داده باشم كه مطلب بدرستي تبيين نشد. به هر حال اگر جببه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري خطر فتنه و انحراف را جدي مي‌دانند نبايد در عمل كاري كنند كه منجر به سوء استفاده يا تطهير اين دو جريان شود.
۵- نامزدهايي به مرحله دوم راه ‌يافته‌اند كه متعلق به جريان اصولگرايي نيستند و يا منشاء اختلاف بين اصولگرايانند. در چنين شرايطي دو كار مي‌توان كرد: نخست آنكه هر يك از دو گروه با برآورد پيروزي در مرحله دوم بر همان ليست مرحله اولشان اصرار كنند. در اين صورت احتمال بالايي وجود دارد كه افراد خارج ار مجموعه اصولگرايان و يا مورد اعتراض به مجلس راه‌ يابند و همه مسببين – بنده باشم يا ديگران- بايد پاسخگو باشيم. راه دوم اين است كه دو مجموعه اصولگرا بر مبناي شاخصهاي اصولگرايي ليست واحدي ارائه كنند كه در اين صورت موفقيت اصولگرايان در كسب اعتماد مردم قريب به يقين است حتي اگر به حذف افرادي مثل بنده منجر شود.. علاوه بر آن بخشي از آسيب‌هاي بوجود آمده در مرحله اول جبران و تشكيل كارگروههاي تخصصي براي تعيين راهبردها و اولويتهاي مجلس نهم را ممكن مي‌سازد.
خدا همه ما را از سهو لسان و قلم حفظ فرمايد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *