از یادگاران هشت سال دفاع مقدس؛
دفاع مقدس برگرفته از عاشوراست/ ایجاد تحول در دیگران مستلزم تحول خودمان است

سرهنگ علی کوهی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) که صبح امروز دوشنبه 10 مهرماه در بسیج دانشجویی مازندران برگزار شد ضمن بیان مفاهیم ارزشمندی از کربلا و ایثارگری ها و جانفشانی های کربلا در روز عاشورا گفت: دفاع مقدس برگرفته از ماجرای کربلا و عاشورا می باشد.

وی در خصوص رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت:جوانان و رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس جوانمردانه و با ایمان به خدا و کمترین امکانات نظامی موفق شدند دشمن استکباری را شکست دهند و در عملیات های مختلفی از جمله بیت المقدس،والفجر8،فتح المبین و…به پیروزی دست یابند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس در خصوص شکست مفتضحانه دشمن در اولین ساعات حمله به خرمشهر و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام گفت: در آغاز حملات دشمن بعثی به خرمشهر، رزمندگان دلیر ما توانستند 500 قبضه توپ جنگی دشمن را به غنیمت بگیرند و 19 هزار و 700 نفر را به اسارت درآورند.

وی با بیان خاطرات مختلف از رشادهای رزمندگان غیور بویژه لشکر عملیاتی 25 کربلا در خصوص ایجاد تغییر و تحول درونی گفت: برای اینکه بتوانیم در دیگران تغییر و تحول مثبت ایجاد کنیم باید ابتدا خودمان را متحول کنیم و اتحاد،یکپارچگی و توسل به اهل بیت(علیهم السلام)را بکار گیریم.

گفتنی است قبل از سخنرانی کوهی (ازفرماندهان هشت سال دفاع مقدس)،حجت الاسلام والمسلمین حسین نجفی به ذکر مصائب اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت.

در پایان این مراسم نیز از این فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *