شرکت اوبر یک ایرانی را به مدیرعاملی خود انتخاب کرد

یک ایرانی ۴۸ ساله مدیرعامل بزرگترین سامانه موبایلی درخواست خودرو در جهان شد.

شرکت اوبر یک ایرانی را به مدیرعاملی خود انتخاب کرد رویترز، هیات مدیره شرکت Uber، دارا خسروشاهی، مدیرعامل 48 ساله شرکت مسافرتی “اکسپیدیا” در آمریکا را به مدیرعاملی این شرکت انتخاب کرد.

به گفته برخی منابع آگاه، خسروشاهی با توجه به موفقیت‌های اخیر خود در شرکت اکسپیدیا، بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند به شرکت اوبر در این شرایط مالی سخت کمک کند.

خسروشاهی جایگزین تراویس کالانیک، یکی از دو بنیانگذار اوبر، می‌شود که پس از گذراندن چند ماه جنجالی در این شرکت نهایتا در ماه ژوئن از مدیرعاملی این آژانس موبایلی بین‌المللی استعفا کرد.

مدیرعامل جدید ایرانی اوبر که سابقه 12 سال مدیریت در شرکت اکسپیدیا را دارد، با کنار زدن گزینه‌های معروفی مانند «جف ایملت» رئیس هیات مدیره جنرال الکتریک به این مقام دست یافت.

گفتنی است شرکت اوبر به عنوان بزرگترین سامانه موبایلی درخواست خودرو در جهان، در شهر سانفرانسیسکو آمریکا مستقر است و در بیش از 60کشور جهان فعالیت دارد. علاوه بر این،‌ اوبر در زمینه حمل و نقل کالا نیز دارای فعالیت است.

دارا خسروشاهی متولد 1348 در تهران دارای مدرک مهندسی الکترونیک از دانشگاه براون در رودآیلند آمریکاست. او در سال 2015 با درآمد سالیانه بیش از 94 میلیون دلار در صدر فهرست مدیران پردرآمد آمریکا قرار گرفت.

شرکت اوبر امیدوار است با انتخاب خسروشاهی، از بحران مدیریتی 6 ماهه‌ای که در آن گرفتار شده خارج شده و پس از زیان‌دهی‌های اخیر دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند.

شرکت مسافرتی اکسپیدیا تحت مدیریت خسروشاهی توانست از سال 2012 تا 2016 درآمد سالانه خود را با دو برابر افزایش به 8.8 میلیارد دلار برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *