دخالت «موساد» در سقوط هواپيماي حامل دانشمندان روسي
دخالت «موساد» در سقوط هواپيماي حامل دانشمندان روسي

هراز نیوز:به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري “التوافق “،برخي منابع گزارش دادند كه از جمله سرنشينان هواپيماي روسي كه هفته گذشته سقوط كرد، سه دانشمند روسي ناظر بر برنامه هسته‌اي ايران و از جمله طراحان مهم‌ترين نيروگاه هسته‌اي ايران يعني “نيروگاه بوشهر ” بودند.

اين سه دانشمند همچنين به صورت غيرمستقيم بر برنامه هسته‌اي روسيه نظارت داشتند و به همين دليل ضرورت دارد كه تحقيقات در مورد جزئيات سقوط اين هواپيما و علل آن بار ديگر انجام شود بويژه اينكه بسياري از كارشناسان هواشناسي اتفاق نظر دارند كه در اين فصل از سال در روسيه سقوط هواپيما امري بعيد است مگر اينكه با دخالت خارجي صورت گيرد بويژه اينكه اين نوع هواپيما تاكنون با چنين حادثه‌اي مواجه نشده است.

بر اساس اين گزارش، سقوط اين هواپيما تنها در چند صد متري فرودگاه رخ داده است و اين نشان مي‌دهد كه خلبان با وجود حتي بدترين وضعيت هواپيما مي‌توانست هواپيما را به باند فرود برساند و سقوط هواپيما رخ نمي‌داد مگر اينكه دخالت خارجي در كار باشد.

بنابر اين گزارش اين سه دانشمند روسي به نام‌هاي “سرگئي ريژوف “، “گنادي بنيوك “، و “نيكولاي ترونوف ” بودند اما مسئله عجيب اين است كه سازمان اطلاعات روسيه همواره از حضور بيش از يك دانشمند هسته‌اي در يك هواپيما جلوگيري مي‌كند و به دليل ترس از رخ دادن چنين حادثه‌اي از تجمع دانشمندان در يك هواپيما ممانعت مي‌كند و اكنون شك و ترديد در اين مسئله وجود دارد كه اين سه دانشمند هسته‌اي چگونه توانسته‌اند به داخل يك هواپيما وارد شوند بويژه اينكه اين سفر يك سفر داخلي بود و تحت نظارت تمامي مسئولان امنيتي صورت گرفته است.

اين در حالي است كه سايت “دبكا ” كه نزديك به سازمان موساد اسرائيل است در خبري گزارش داد كه برنامه هسته‌اي ايران در دوره آتي به دليل غيبت تعدادي از كارشناسان ناظر بر آن با دشواري مواجه خواهد شد.

اين سايت به جزئيات بيشتري در مورد اين خبر اشاره نكرد اگرچه اطلاعاتي كه ما در اختيار داريم بيانگر رابطه مستقيم يا غيرمستقيم بين موساد و سقوط اين هواپيما است.

بر پايه بررسي‌هاي اوليه موتورهاي هواپيما تا هنگام سقوط به صورت عادي كار مي‌كرده است. هواپيماي توپولوف روز دوشنبه هنگامي كه قصد داشت در فرودگاه پتروزاودسك به زمين بنشيند در يك كيلومتري باند دچار سانحه شد. اين هواپيما پيش از سقوط در بزرگراه با خطوط انتقال برق و درختان برخورد كرده بود. هنگام سانحه هواي منطقه مه‌آلود گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *