در یکی از حساسترین دیدار مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور شامگاه گذشته والیبالیست‌های باتجربه پیکان تهران توانستند با نتیجه سه بر دو انتقام دو شکست گذشته خود در مرحله گروهی لیگ برتر را در آمل از کاله مازندران بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور، شامگاه دیروز والیبالیست‌های ملی‌پوش کاله مازندران در سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) آمل از پیکان تیم خودروساز تهرانی میزبانی کردند.

این دیدار که با استقبال کم‌نظیر والیبال دوستان آملی همراه بود به دلیل پخش تلویزیونی از شبکه سوم سیما از ساعت 15 و 45 دقیقه آغاز شد و حدود سه ساعت به طول انجامید.

استقبال حدود دو هزار و 500 نفر از تماشاگران مشتاق والیبال‌دوست آملی که تنها به تشویق تیم خود مشغول بودند بار دیگر لیاقت‌های کاله مازندران را نشان می‌داد.

پیکان که چندین عنوان قهرمانی آسیا و لیگ برتر ایران را در کارنامه دارد و از تیم‌های صاحب نام رقابت باشگاه‌های جهان است توانست گیم‌های اول و دوم را با پوئن‌های (25 بر 20) و (25 بر 26) به سود خود به پایان ببرد.

ولی در گیم‌ سوم کاله مازندران که تماشاگرانش سرود قهرمانی برای این تیم می‌خواندند توانست با پوئن (25 بر 21) پیروز شده و همچنین گیم چهارم را نیز با پوئن (25 بر 21) به سود خود به پایان رساند تا همه چیز یک بار دیگر مساوی شود.

ولی در گیم پنجم این تیم خودروساز پیکان بود که توانست از اشتباهات بازیکنان کاله نهایت استفاده را کرده و با کسب پوئن (15 بر 8) کار را در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود خود خاتمه دهد.

در مرحله گروهی لیگ برتر امسال پیکان طعم پیروزی را مقابل تنها نماینده مازندران نچشید ولی در مرحله پلی‌آف توانست تاحدودی جبران مافات کند.

امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال در این دیدار به عنوان نماینده فدراسیون بوده و همچنین خلیل یگانه مجد دبیر فدراسیون والیبال به عنوان نماینده ویژه سازمان لیگ این دیدار حساس را از نزدیک پیگیر بود.

حمید راهجردیان و بهروز جعفری از داوران بین‌المللی والیبال کشورمان بودند که با نظر فدراسیون والیبال كار قضاوت را برعهده داشتند.

در ترکیب کاله مازندران كه سرمربي‌گري آن را بهروز عطایی مربی نام آشنا و حرفه‌ای کشورمان برعهده دارد، بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای همچون علیرضا نادی، فرهاد نظری افشار، ميرسعيد معروف، حمزه زرینی، عادل غلامی، شهرام محمودی، آرش صادقیانی، رضا قرا، سانجای کومار، ميلاد عبادي‌پور، مهدي رنجبر، عبدالرضا علیزاده و وحید سیدعباسی جای داشتند.

در ترکیب تیم خودروساز پیکان تهران که سرمربیگری آن را پیمان اکبری به همراه اسلو بودان پرایگ جلیچ ملقب به چودا مربی تمرین دهنده برعهده دارد حسام بخششی، پیمان پزشکی، داود مقبلی، محسن عندلیب، فلیپ سیز بارکا باربرا دریافت کننده ملی‌پوش فرانسوی، داود مقبلی، جوردی جنیس باربرا پاسور ملی‌پوش اسپانیایی، مجتبی میرزاخانپور، آرش کشاورزی و رضا صفایی قرار داشتند.

محمد محمدکاظم ملی‌پوش مصدوم والیبال کشورمان به همراه سیدعلی سجادی بازیکن سال های گذشته پیکان که امسال در گیتی‌پسند توپ می‌زد از مهمانان ویژه این دیدار بودند.

همچنین مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان که هم‌اکنون در آمل مشغول ضبط برنامه است نیز از نزدیک این دیدار را مشاهده کرد.

در پایان گیم نخست این دیدار از سوی یکی از تماشاگرنماها مواد محترقه‌ای به داخل زمین پرتاب که این عمل با اعتراض شدیدی از سوی تماشاگران روبرو شد و با توجه به نظر یکی از مسئولان سالن این تماشاگرنما غیر بومی بوده است.

گیم دوم در حالی که نتیجه (19 بر 21) به سود کاله مازندران بود فلیپ سیز بارکا باربرا دریافت کننده ملی‌پوش فرانسوی پیکان با اعتراض خود از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

در گیم چهارم نیز این بازیکن فرانسوی در وسط مسابقه با گرفتگی شدید عضله مواجه و به خارج زمین انتقال داده شد البته در اواخر این گیم رضا صفایی دیگر بازیکن پیکان نیز از ناحیه زانو به شدت مصدوم شد و با برانکارد به خارج زمین منتقل و به بیمارستان انتقال داده شد.

در دیگر بازی این مرحله که از ساعت 16 و 30 دقیقه دنبال شد سایپای البرز در کرج با نتیجه سه بر دو به سختی شهرداری ارومیه را شکست داد تا برای دیدار برگشت در روز چهارشنبه آماده شود.

تيم‌های سايپا، كاله، پيكان و شهرداري اروميه از تیم‌های برتر دور مقدماتي بودند که برای مشخص شدن تیم قهرمان با یکدیگر پیکار می کنند.

در مرحله حذفی نیز هر تیم در خانه خود یک بازی را انجام داده و در صورت تساوی کار به بازی سوم کشیده می‌شود تا تکلیف تیم صعود کننده به جمع فینالیست‌ها مشخص شود.

به گزارش فارس، دیدار برگشت مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشورمان چهارشنبه هفته جاری در خانه والیبال تهران پیگیری می‌شود که در ان کاله مازندران باید به دیدار پیکان تهران برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *