به بهانه ی نمایشگاه گروهی طراحی موضوعی در گالری ایسو آمل،پروژه ای از بُرجاس
هراز نیوز : گالری ایسو در طی فرایند سه ساله خود از زمان افتتاح گالری برنامه های تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی و میان رشته ای برگزار کرده است.این برنامه ها با عنوان پروژه بُرجاس(هدف متحرک) خروجی پیدا می کند.این نمایشگاه مانند نمایشگاه قبل “طراحی تخصصی” با هدف معرفی و آشنا کردن مخاطبان خود از طراحی به عنوان زبانی مستقل از نقاشی ارائه شده است. هر یک از اعضای شرکت کننده در نمایشگاه،جدای از بیانیه کلی این نمایشگاه سعی کرده تا نسبت به تعریف صورت گرفته، نگاه و برخورد خور را نسبت به این حوزه داشته باشد. به روایت قسمتی از بیانیه نمایشگاه امده است “.. هر یک از پدیده ها موضوعیست برای موجودی معقول، که بشر طراح در لابه لای آن ناظر تجربه ای تازه هست و به مرزهای علمی خویش می افزاید و این توانمندی بشر تعالی یافته است…” تا در دل تجربه موضوعات”…تاریخی، طبیعت گرایانه فلسفی و اعتقادی امکانات گسترش مفهوم در آن موضوع را…” بیافزاید.
حمید اسدزاده در مجموعه اش با در هم تنیدگی فیگورها و دفرماسیون در فرم اصلی و با سعی بر عبور از یک معیار ثابت، وضعیت روحی و روانی انسان معاصر را که آدمهایش از داخل تهی شده اند به نمایش بگذارد.
علی فاضلی با هم پوشانی یک سری نقوش هندسی – که در سنت تصویری ما دارای شناسه هستند- با سربازهایش در مرکز صفحه،که از آنها خواسته شده برای ثبت لحظه ای روبروی دوربین ژستهایی بگیرند توانسته به انتقال حسی ناخوشآیند و مصنوع از فیگورها برسد که از محیط خود آنها بر می آید.
ملحفه های مجموعه مصطفی معصومی ما را به این سمت هدایت می کند که مخاطب بخواهد از زیر این ملحفه ها چیزی نمایان شود و هر لحظه به تردید باشد که آیا چیزی وجود دارد یا خیر. حافظه و خاطراتی که گم شده اند و ما تنها از تجلیات دنیای خیال و واقعیتمان را میبینیم.
تورنگ سلیمانی آن سوژه هایی که برای ما آشنا هستند را در مکانی قرار می دهد که دیگر مشخصه خود را از سنگ یا قایق و… بودن را ندارند ؛فضایی که نیاز به بازشناختن دارد.
اکبر راد سوژه هایش را از طبیعت آشنا می گیرد.او با پرداختن بر روی مفهوم نور و سایه که تا به حال زیاد کار شده است سعی دارد از نشانه به عنوان ورودی ما به جهان فراواقعیت استفاده کند.
پرژه های برجاس سعی دارد با برگزاری نمایشگاه های متعدد در شهرهای مختلف به خصوص در تهران و آمل سعی به معرفی نیازمندی های تصویری جامعه بپردازد و با برگزاری نمایشگاه تخصصی که کمتر در فضای هنرهای تجسمی ایران و مازندران بدان پرداخت شده است ویژگی های تازه تصویری را روبروی مخاطب فهیم ایرانی قرار دهد ,
اکبر راد , نمایشگاه تخصصی طراحی موضوعی ,
فروردین نود و شش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *