به گزارش هراز نیوز از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران که بمناسبت ایام اعتکاف سخن می گفت، با تاکید بر مطلب فوق افزود: اعتکاف فرصت زرینی است تا انسان بتواند به درون خود سفر کند و به بیراهه نرود و انسان در اعتکاف می آموزد که نباید راه را بر کسی ببندد و تا می تواند به روند ایجاد فضای همدلی،صمیمیت و خیر و نیکی قدم بردارد.
وی افزود: اشتیاق زاید الوصف جوانان و تحصیلکردگان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، نشان از ناکارآمدی حربه های ضدفرهنگی دشمنان است.جوانان ما بصورت خودجوش به سمت معنویات گرایش دارند و در برنامه هایی نظیر بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور و برنامه های معنوی اعتکاف مشتاقانه شرکت می کنند، این مسئولیت دست اندرکاران دستگاه های اجرایی و فرهنگی را سنگین تر می کند. ما باید بتوانیم زمینه های لازم را برای بهره مندی همه علاقمندان فراهم کنیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان کرد: در اعتکاف می توان خانه ی دل را از غبار تن تهی کرد و نور محبت خدارا در آن جلوه گر ساخت و لذت مهمانی بر سر سفره احسان و الطاف الهی را احسان نمود.اعتکاف فرصتی است که می توان اعضا و جوارح خود را در حصار اراده حق به بند کشید. همه ی اینها به برکت خون های پاکی است که زمینه های انجام این اعمال الهی را برای ما فراهم کرده است.
وی با اشاره به اهداف راهبردی نظام، در نظام مند سازی و ترویج فرهنگ معروفات در سطح جامعه اسلامی گفت: یکی از راه های معروف گستری، ایجاد فرصت هایی نظیر اعتکاف است که عده ای از جوانان در خانه خدا و فارغ از هیاهوی مادیات، به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند و اگر بتوان این فضای آکنده از عشق به خدا را در طول سال و در تمامی زندگی جاری ساخت، خانواده و اجتماع بمقدار زیادی از طوفان حوادث و آفات مصونیت پیدا می کند.
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری فضای معنوی حاکم بر جبهه های جنگ در دوران مقاومت ۸ ساله گفت: بچه های ما به برکت همین راز و نیازهای عاشقانه توانستند ره صد ساله را یک شبه طی نمایند و کار را بجایی برسانند که شخصیتی همچون امام امت (ره)زبان به مدح و ثنای آنها بگشاید و به حال و هوای این عزیزان غبطه بخورد.
وی افزود رزمندگان اسلام روحیه سلحشوری و جنگ آوری را در سایه اتصال به قدرت لایزال الهی کسب می کردند و نتیجه اش این شد که ائتلاف جهانی علیه ملت ایران به چالش کشیده شد و ملت بزرگ ایران از این امتحان دشوار، سربلند و پیروز بیرون آمد.
صالحی در پایان این گفت و گو ضمن تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش و ائمه محترم جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد که زمینه های این رزمایش معنوی را فراهم آورده اند گفت: کلید حل همه مشکلاتو آبادانی شهر و دیار و رونق تولید و اشتغال در گرو همدلی، صمیمیت، گسترش معروفات و تقویت و ترویج فرهنگ اعتکاف و قرار گرفتن در معرض باران رحمت الهی است و در این صورت فتنه های ریز و درشت استکبار و همپیمانان منطقه ای و جهانی او کمترین تاثیری در مسیر نورانی نظام اسلامی و متصل به آموزه های نجات بخش ائمه معصومین علیهم السلام ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *