همایش در تداوم تدبیر و امید بررسی عملکرد ۴ ساله دولت با رویکرد توسعه پایدار توسط صاحب نظران و اساتید دانشگاهی به همت مجمع مشورتی توسعه استان تهران به ویژه آقای دکتر اکبری در محل بوستان گفتگو تهران برگزار شد
مسعود غلامی در باره برگزاری همایش در تداوم تدبیر و امید به خبرنگار هرازنیوز گفت : این همایش ساعت ٩ صبح ۵شنبه ١٧ فروردین ماه به میزبانی مجمع مشورتی توسعه استان تهران در محل امفی تئاتر بوستان گفتگو برگزار شد
وی ادامه داد :  حجه الاسلام والمسلمین دکتر یونسی دستیار ویژه ریس جمهور در اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی
خانم شهیندخت ملاوردی معاون ریس جمهور در امور زنان و بانوان
حجه الاسلام والمسلمین دکتر رهامی حقوق دان و مدرس دانشگاه
دکتر فرشاد مومنی اقتصاد دان و مدرس دانشگاه
اقای اردشیر گراوند پژوهشگر مسائل اجتماعی
دکتر احمد حکیم پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران و عضو شورای شهر تهران
و اقای دکتر حسن اکبری بیرق ریس مجمع مشورتی توسعه استان تهران  دراین همایش سخنرانی کردند .
در این همایش که با حضور اساتید دانشگاهی و صاحب نظران تشکیل شد سخنرانان به بررسی عملکرد چهارساله دولت تدبیر و امید با رویکرد توسعه پایدار پرداخته و نقاط ضعف و قوت اقدامات صورت گرفته توسط دولت به نقد و بررسی گذاشته شد

صاحبنظران و کارشناسان در این همایش یک روزه جنبه های مختلف عملکرد دولت یازدهم را با محوریت توسعه پایدار و حوزه زیربنایی اقتصاد مورد بررسی و تحلیل قرار دادند و در .پایان دکتر حسن اکبری بیرق ریس مجمع مشورتی توسعه استان تهران و برگزار کننده همایش مزبور به قرائت بیانیه مجمع مشورتی توسعه استان تهران بشرح ذیل پرداخت.
بنام خداوند جان و خرد

در طلیعه سال ۱۳۹۶ خداوند متعال را سپاسگزاریم که دولت تدبیر و امید، چهارمین بهار خود را با سرافرازی پشت سر می نهد و دولتمردان خردورز، به ریاست مدیری مدبّر، در کار خدمت به مردم خداجوی ایران هستند.
همچنین شکر این نعمت را می گزاریم که به رغم کوهی از مشکلات داخلی و انبوهی از تهدیدات خارجی میهن عزیزمان، ایران اسلامی، یکپارچه و متحد در تندباد حوادث ایستاده است.

در سال پیش رو که به تدبیر مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گرفته است، مردم شریف ایران، بار دیگر از طریق صندوق های رأی، سرنوشت مدیریت کشور را در سطح ملی و محلی رقم خواهند زد و به فضل الهی در ۲۹ اردیبهشت ماه، خدمات دولت یازدهم در معرض داوری مردم فهیم و قدرشناس قرار گرفته و اداره امور شهرها و روستاها نیز به دست نمایندگان منتخب آنان سپرده خواهد شد.
مجمع مشورتی توسعه استان تهران، که از باقیات صالحات دولت تدبیر و امید است، همچون حلقه اتصال دولت و ملت در این دو رویداد مهم مدنی، شرکت فعال داشته و از حقوق شهروندان عزیز، پاسداری خواهد کرد.

همایش «در تداوم تدبیر و امید»، فرصتی است مغتنم برای تبیین رویکرد این مجمع در فضای سیاسی، اجتماعی کشور:

۱- بر کسی پوشیده نیست که دولت تدبیر و امید در شرایطی با انتخاب آگاهانه ملت بر سر کار آمد که تمام شاخص های رشد و توسعه کشور در وضعی اسفبار قرار داشت و در زمینه خارجی نیز در اثر بی تدبیری دولت نهم و دهم، در نظام بین الملل اتحادی نامیمون علیه ایران شکل گرفته بود؛ اما اینک پس از قریب به چهار سال با توفیقات الهی و حمایت راهگشای رهبری، و مدیریت داهیانه ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم امور خارجه و همکارانشان، سایه شوم تهدید و تحریم بیگانگان، با به فرجام رسیدن برجام، از سر ملت بزرگ ایران رفع گردیده و امید و نشاط به جامعه باز گشت، چرا که اداره امور اجرایی کشور به دست عاقلان و کاردانان افتاده است.

۲- ادامه روند مدیریت خردمندانه کشور جز با استمرار دولت تدبیر و امید میسر نیست و استمرار این دولت نیز جز با پشتیبانی آحاد مردم آگاه ایران ممکن نمی باشد.
بنابراین بر فرهیختگان جامعه فرض است که دستاوردهای ارزشمند دولت را تبیین و ترسیم نمایند، تبلیغات منفی دشمنان خارجی و تخریب های غیراخلاقی رقیبان داخلی را خنثی کنند تا ملت ایران بتوانند در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، هوشیارانه به پای صندوق های رأی رفته و مهر تاییدی بر عملکرد دولت یازدهم بزنند.

۳- طبیعی است که با همه کوشش های بیدریغ مسؤولان امر به دلیل ژرفای بی سابقه خرابی های به میراث مانده از دولت های نهم و دهم، هنوز مشکلات مهمی در زمینه های اقتصادی و بویژه معیشت مردم و اشتغال جوانان وجود داشته باشد که امید است دولت دوم تدبیر و امید، در دوران پساتحریم، با چابک سازی دستگاه های اجرایی و ترمیم کابینه با رویکرد جوانگرایی بتواند به رفع و حل آنها، که دغدغه رهبری نیز می باشد، همت گمارد.
البته با نگاهی منصفانه باید اذعان داشت که تلاش دولت در راه پر پیچ وخم تحقق اقتصاد مقاومتی، علی رغم همه کارشکنی های زایدالوصف، ستودنی و قابل دفاع بوده است.

۴- رئیس محترم جمهور، با تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی، و تلاش در راستای نهادینه سازی آن،

MASOUD, [07.04.17 01:27]
بی تردید در تاریخ تحولات مدنی ایران نامی نیک و ماندگار از خود برجای نهاده است. این امر نشانگر عمق و گستره نگاه ایشان به مسائل بنیادین جامعه می باشد. امیدواریم روند رو به رشدی که در توجه به حقوق تمامی شهروندان، بویژه اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و استیفای حقوق زنان، در دولت یازدهم، آغاز شده استمرار یافته و شتاب بیشتری بگیرد. مایه بسی مسرت است که در چهار سال گذشته شاهد جضور پررنگ تر بانوان، در عرصه های مدیریتی و قانونگذاری بوده ایم و اقوام مختلف ایرانی نیز در این دوره قدر و ارج بیشتری پیدا کرده اند.

۵- توجه بیشتر و مؤثرتر دولت به مقوله محیط زیست از دیگر مطالبات ملّی است که با لحاظ کردن پدیده ها و بلایای طبیعی که اخیرا دامن گیر برخی نقاط کشور شده است، ضرورتی دوچندان یافته است.

۶- تلاش در جهت برچیده شدن نگاه امنیتی به مسائل کشور و به موازات آن، اقدامات دولت در راستای برقراری امنیت و آرامش روانی مردم، از وعده های انتخاباتی ریاست محترم جمهور بود که با سعه صدری قابل تقدیر مسئولان امر، محقق شده است و امروزه شاهد تحقق حداکثری آن در تمامی شؤون اجتماعی از جمله مجامع دانشگاهی، هنری، ورزشی و سازمان های مردم نهاد هستیم و خوشبختانه در انتخابات مجلس دهم نیز نمودی عینی یافت و به یمن اعتقاد و احترام دولت به آزادی های فردی و اجتماعی، هیچکدام از وسایل ارتباط جمعی با مشکل مواجه نشد و مردم توانستند آزادانه در فضای مجازی به فعالیت مدنی بپردازند.
۷- انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز عرصه دیگری است برای اعمال حاکمیت ملی و تحقق جامعه مدنی.
با توجه به تجربه چهار دوره ای در این زمینه و وقایعی عبرت آموز که در عرصه مدیریت شهری پیش آمد، انتظار می رود در این دوره مردم بزرگوار شیوه گزینش متفاوتی اتخاذ کرده، افرادی مجرب، متخصص، دلسوز، صادق، پاکدست و متعهد به رای را به کار اداره شهرها و روستاها انتخاب کنند.
مجمع مشورتی توسعه استان تهران نیز وظیفه خود می داند به عنوان نهادی مدنی در معرفی واجدان این شرایط نقش مشورتی و وظیفه خود را ایفا نماید.

تک تک اعضای مجامع مشورتی توسعه استان، به عنوان بخشی از معتقدان به اندیشه اعتدال و گفتمان اصلاح، خود را پشتیبان واقعی جناب دکتر روحانی، به عنوان پرچمدار این تفکر، دانسته و اعلام می دارند که تداوم این مسیر ثواب، مستلزم حضور قدرتمند ایشان در عرصه مدیریت کشور به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران می باشد چرا که: «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها»(نساء، ۵۸).
این بار، این تصمیم، نه یک ترجیح شخصی و انتخاب فردی، بلکه پاسخی است به اعتماد و اراده اکثریت مردم ایران که از تندروی ها و ماجراجویی ها و بی تدبیری ها و فساد و تبعیض و نفاق، به ستوه آمده اند. از این رو، «دولت تدبیروامید دوم»، باید متکی به آرای حدّاکثری مردمی باشد تا بتواند راه خود را با انگیزه و قدرت بیشتری ادامه دهد. برای رسیدن به این هدف، اگر چه تقویت فعّالیت های حزبی و تشکیلاتی لازم است، اما کافی نیست و باید در این مرحلۀ گذار به دموکراسی، به جایگاه رفیع تحزّب در سیاست ورزی، توجهی ویژه معطوف گردد.

به امید فردایی بهتر برای یکایک ایرانیان

مجمع مشورتی توسعه استان تهران

۱۳۹۶/۰۱/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *