شهروند|  معاون اول رئیس‌جمهوری مطالب مطرح شده در فضای مجازی با عنوان «جزییات سخنان تند منتسب به جهانگیری در جمع کارگزاران و حمله شدید وی به روحانی» را تکذیب کرد و از وزارت اطلاعات خواستار شناسایی و برخورد با این مراکز که به دنبال تخریب دولت و رئیس‌جمهوری هستند، ‌شد.
در نامه اسحاق جهانگیری خطاب به وزیر اطلاعات آمده است: تمام مطالبی که به اینجانب نسبت داده شده سراسر کذب می‌باشد. لطفا‌ نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با این‌گونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رئیس‌جمهوری و نیز تشویش افکار عمومی ندارند، انجام دهید و نتیجه را اعلام کنید.»
بر اساس این گزارش، اخیرا مخالفان دولت به راه‌اندازی عملیات و جنگ روانی گسترده علیه دولت اقدام کرده‌اند.
معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه به برخی از مصادیق این عملیات اشاره کرده و نوشته است: زیر سوال بردن و نفی دستاوردهای ارزشمند داخلی و خارجی دولت با توسل به انواع شیوه‎های غیراخلاقی همچون جعل و انتشار گسترده اخبار کذب در دستور کار برخی از رسانه‌ها به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی قرار گرفته است. جهانگیری در ادامه این نامه یادآور شده است: نگاهی اجمالی به سخنرانی‌ها و عملکرد معاون اول محترم رئیس‌جمهوری بیانگر دغدغه و توجه ویژه ایشان به حفظ یکپارچگی و کمک به ارتقای سطح کارآمدی دولت است ضمن آن‌که روابط کم نظیر و صمیمانه معاون اول محترم با رئیس محترم جمهوری بر کسی پوشیده نیست.
او همچنین نوشته: معاون اول محترم رئیس‌جمهوری در دولت تدبیر و امید تاکنون در هیچ جلسه حزبی شرکت نکرده و همچون ریاست محترم جمهوری و سایر اعضای دولت تمام همت و توان خود را صرف حل مشکلات و معضلات فراروی کشور و نظام به‌ویژه مشکلات اقتصادی از طریق اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نموده‌اند.
به نوشته اسحاق جهانگیری بدون تردید این دست اقدامات ناشایست مصداق بارز عملیات روانی سازماندهی شده بوده و هدف اصلی آن ایجاد انشقاق و چند دستگی در ارکان نظام و هم جهت با سیاست‌ها و خط تبلیغی دشمنان نظام اسلامی و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه قابل ارزیابی است.
بر پایه گزارش فوق، برخی از کانال‌های تلگرامی ازجمله کانال‌هایی موسوم به «کانال تلگرامی سایبری عمار و کانال تلگرامی نه ده» مطلبی را با عنوان «جزییات سخنان تند منتسب به جهانگیری در جمع کارگزاران و حمله شدید وی به روحانی» منتشر و در سطح وسیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باز نشر دادند.
انتساب اخبار دروغ و شایعات از سوی مخالفان دولت البته به این موضوع منحصر نمی‌شود. دراین میان نام جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیش از دیگران در سه‌سال گذشته مطرح شده است. در یکی از آخرین موارد کریمی‌قدوسی ادعاهایی را درباره تلاش برای ارتباط ظریف با ترامپ، سقلمه فریدون به ظریف در جریان مذاکرات، تلاش‌های عراقچی برای سفارت فرانسه، تصویب برجام در پاویون فرودگاه و تماس روحانی با لاریجانی و بی‌اساس بودن بیانیه رسمی کمیسیون امنیت ملی در مورد فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه مطرح کرد که از سوی وزارت امور خارجه و نمایندگان مطلع تکذیب شد.
او در یکی از جنجال‌هایی که علیه وزارت امور خارجه به راه انداخت با بیان این ادعا که «جان کلام آقای ظریف، اعتراف به اشتباه در اعتماد به آقای کری بود»، گفت: «ظریف در جلسه مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که من اشتباه کرده‌ام به این بابا یعنی آقای کری اعتماد کردم و به وعده او اعتماد کردم که این آقای ظریف را بزرگ می‌کند. او اعتماد کرد و حواشی که می‌گوید این صحبت‌ها محرمانه بوده برای گم شدن اصل موضوع بوده است.» این اظهارات نیز از سوی وزارت امور خارجه و چند تن از نمایندگان حاضر در جلسه به شدت تکذیب شد. در یکی از این موارد علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت «بارها و بارها درباره این نوع رفتارها به ایشان تذکر داده‌ام» آخرین مورد از فضاسازی دروغین منتقدان دولت مربوط به سفر نخست‌وزیر سوئد به تهران و امضای چند تفاهمنامه بود. در پی دعوت سفارت سوئد از مقامات ایرانی برای میهمانی شام و انتشار چند عکس از این میهمانی رسانه‌های منتقد و برخی از نمایندگان مدعی شدند تفاهمنامه‌های اقتصادی میان مقامات ایرانی و سوئدی در این میهمانی و در حضور زنان بی‌حجاب امضاء شده است! سخنگوی وزارت امور خارجه این اظهارات را تکذیب کرد و گفت: «برخلاف فضاسازی‌های سیاسی، در ضیافت برگزار شده در اقامتگاه سفیر سوئد در تهران، هیچ سند یا قرارداد رسمی بین دو کشور  یا مقامات دو دولت به امضا نرسید. کلیه قراردادها و یادداشت‌های تفاهم رسمی میان دو کشور مطابق رویه معمول بین‌المللی صبح روز شنبه در سعدآباد و در حضور ریاست محترم جمهوری و نخست‌وزیر سوئد به امضای مقامات دو کشور رسید.» البته با توجه به نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به نظر می‌رسد این قبیل ادعاها تا زمان برگزاری انتخابات بیش از گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *